IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Рийд Хейстингс: Съжалявам, че не насочих Netflix по-рано към рекламата

Съизпълнителният директор на стрийминг гиганта казва, че е бил заблуден заради членството в борда на Facebook

15:05 | 01.12.22 г.
Снимка: Gabby Jones/Bloomberg
Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

Основателят на Netflix и неин съизпълнителен директор заяви, че късно е насочил стрийминг платформата към рекламата, защото е бил прекалено фокусиран върху дигиталната конкуренция от Facebook и Google, пише CNBC.

„Не вярвах, че тактиката за включване на реклами е за нас. Грешах. Hulu доказа, че можеш да направиш това в мащаб и да предложиш на клиентите по-ниски цени. Превключихме на този режим“, коментира Хейстингс на конференция на The New York Times. „Иска ми се да го бяхме направили години по-рано, но ще наваксаме“.

От години Netflix се съпротивляваше на идеята да допусне реклами в услугата си. Но след като се оказа под натиск заради забавяне на растежа на абонаментите, през април Хейстингс каза, че компанията е „отворена“ да предложи по-евтина опция с реклами. Предложението, което този месец беше пуснато в САЩ за 6,99 долара на месец, е в партньорство с Microsoft.

Съизпълнителният директор на Netflix Рийд Хейстингс. Снимка: Kyle Grillot/Bloomberg Съизпълнителният директор на Netflix Рийд Хейстингс. Снимка: Kyle Grillot/Bloomberg

Промяната в позицията се е случило след известно убеждаване от страна на главния финансов директор Спенсър Нюман, твърди Хейстингс.

„Голямото нещо, което пропуснах, е, че бях в борда на Facebook, затова от десетилетие вярвах, че системите, разчитащи на данни, щяха да имат по-големи CPM-и от всички останали“, коментира Хейстингс, визирайки маркетинг метрика, използвана за изчисляване на цената за рекламна импресия. „Така че Google и Facebook щяха да покорят света – и те го направиха в нетелевизионната реклама“.

„Това, което не успях да разбера, е, че има много телевизионна реклама, която не успяваше да достигне до зрителите, защото сегментът на 18-49-годишните се беше пренасочил и не гледаше традиционна телевизия“, коментира той.

Рекламодателите са били „отчаяни“ за места със свързани телевизори и интернет, коментира Хейстингс, но Netflix все още е стояла встрани.

„Не трябваше да крадем рекламни приходи. Те идваха в свързаната телевизия. Всичко необходимо беше там“, посочва още той.

Hulu, HBO Max на Warner Bros. Discovery, Peacock на NBCUniversal, Paramount+ на Paramount Global и други вече предлагат по-евтини, включващи реклами опции. Disney+ планира също да се насочи натам, като повиши цените на опциите си без реклами.

Освен това има безплатни стрийминг услуги като Pluto на Paramount и Tubi на Fox Corp., които генерират приходи единствено от реклама. Наскоро Fox каза, че рекламните приходи на Tubi, които нараснаха с 30% през последното тримесечие, са помогнали за повишаване на печалбата ѝ.

Насочването на Netflix към рекламата е опит за привличане на повече абонати. Стрийминг услугата качи цените на абонаментите си по-рано тази година, което подкрепи приходите, но отчасти доведе до раздялата с 600 хил. абонати в САЩ и Канада през първото тримесечие.

В глобален мащаб Netflix имаше около 223 млн. абонати към 30 септември.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:05 | 01.12.22 г.
Най-четени новини
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още