Китайският технологичен гигант Tencent обяви, че пуска нови продукти в сферата на изчислителните облаци на чуждестранни пазари, докато търси нови възможности за растеж предвид забавянето на основния ѝ бизнес с онлайн видео игри, пише CNBC.
В четвъртък Tencent ще проведе събитие за облачни продукти, насочени предимно към пазарите извън Китай, включително базирани в облака аудио и видео решения.
Ходът показва, че Tencent осъзнава нуждата да открие нови източници на растеж в чужбина, докато китайската икономика се забавя. Отвъд продължаващия натиск от огнищата на Covid китайските технологични компании също така са изправени пред по-строга регулация на вътрешния си пазар.
Tencent в частност беше засегната от по-стриктната регулация на онлайн игрите. Миналата година Пекин въведе правила, които ограничават времето, което децата под 18-годишна възраст, могат да прекарват в играенето на игри, до максимум три часа на седмица. Регулаторите също така временно спряха да одобряват нови игри за период от няколко месеца, което означаваше, че компании като Tencent и конкурентът ѝ NetEase не можеха да пускат нови заглавия и да ги монетизират.
Въпреки че има сигнали, че натискът върху игрите може да е приключил, Tencent усети силно влиянието на случилото се. Приходите ѝ от онлайн игри в Китай са спаднали със 7% през третото тримесечие спрямо година по-рано.
Онлайн игрите са вторият по значимост двигател на приходите на Tencent, така че забавянето в този сегмент като цяло повлича надолу общия ѝ растеж.
Базираната в Шънджън компания вижда облачните изчисления като област, в която бързо може да набере сили. Подразделението на Tencent за финтех и бизнес услуги, което включва облачните ѝ операции, записа 4% ръст на приходите на годишна база през третото тримесечие.
Китайските технологични гиганти не само търсят нови бизнес подразделения за растеж, но и нови източници на приходи зад граница. Гигантът в електронната търговия Alibaba използва своите марки AliExpress и Lazada, за да се разширява в чужбина, а Tencent постигна голям успех с онлайн игрите си.
Сега Tencent залага на облака. Продуктите, пуснати днес, са фокусирани върху аудио и визуалните продукти като стрийминга на живо за целите на електронната търговия или онлайн срещите.
Продуктите са насочени към компании, които искат подобни услуги, но не искат сами да управляват инфраструктурата зад тях, например сървърите, нито желаят сами да разработят подобни функции.
Стратегията на Tencent може да се фокусира върху сключването на договори с чуждестранни фирми, които имат присъствие в Китай, както и с китайски компании, които работят зад граница. Компании като BMW вече ползват някои от облачните продукти на Tencent.
Докато китайската фирма залага на експанзия в чужбина, тя ще навлезе на изключително конкурентния облачен пазар, доминиран от американските гиганти Amazon и Microsoft.