Правилата на Apple за приложенията със значително генерирано от потребителите съдържание като Twitter се фокусират по-малко върху конкретни видове проблемно съдържание, а повече върху това дали приложението има система за филтрирането му и процедури за модериране. Twitter разполага и с двете, въпреки че скорошните съкращения на персонала, направени от Мъск, могат да навредят на способността на социалната мрежа да намира проблемни публикации.
Но Apple ще е много по-склонна да отстрани приложението на Twitter, ако той се опита да лиши Apple от таксите, които тя прибира през платформата си.
Това се е случвало и преди. През 2020 г. Fortnite добави система в приложението си за iPhone, която позволяваше на потребителите да купуват монети в игрите директно от разработчика Epic Games, което лишаваше Apple от обичайния ѝ дял от 30% от приходите от продажби. Още същия ден Apple премахна Fortnite от App Store. Това прерасна в съдебна битка, която Apple до голяма степен спечели, но сега загубилата страна обжалва.
Google прибира подобен дял от приложенията за Android, продавани през нейния App Store, но позволява съществуването на други магазини за приложения за Android, докато Apple има ексклузивни права върху дистрибуцията на приложения за iPhone.
Мъск има добри бизнес причини да влезе в такава битка.
Неговата цел е да печели повече пари от директни абонаменти, а не от реклама. Но 30-те процента, които прибира Apple от покупки в приложенията, са голямо препятствие за компания, която свива разхдите и има значителен дълг.
Така че Мъск може да заложи на ход, подобен на този на Epic Games, и да се насочи към директно таксуване, което да накара Apple да предприеме действия, като в същото време очертае дебата за свободата на словото. Ако това се случи, както предполага Десантис, може би Конгресът ще започне да задава въпроси. Apple ще се превърне във футболна топка в политическите дебати.
Най-малкото ще има хора като Ванс, които да използват думите „монопол“ и “Apple” в едно и също изречение. Това е риск за бранда на Apple. Дебатите по тези теми биха могли да възобновят усилията по регулация като Закона за отворените пазари, който заплашва нейния контрол над App Store и значителната ѝ печалба.
Последният път, в който Apple премахна приложение, което беше популярно сред консерваторите, поради липса на модериране на съдържанието, беше Parler през януари 2021 г. То беше възстановено през април.
Междувременно Apple се сблъска с официални запитвания от републиканските сенатори Кен Бък и Майк Лий защо Parler е премахнат от App Store. Кук се появи във Fox News, за да защити решението на компанията си.
Twitter е доста по-важна и добре позната социална мрежа от Parler по онова време и би привлякла повече внимание.
За Apple вероятно ще е по-ценно, ако Twitter остане в платформата. Производителят на iPhone вероятно иска цялата тази тирада от Мъск да изчезне.
Истината е, че Мъск е непредвидим и ако той наистина иска да „воюва“ срещу 30-процентните такси, Apple може да се окаже в трудно положение.
Засега Apple и Twitter не са отговорили на запитването за коментар по темата.