Преди три години създатели на съдържание в YouTube, които се наричат Влад, Ники, Даяна и Настя, са приятели, обикалящи из Маями с 30-метрова яхта, празнувайки рожден ден. Днес те са вплетени в ожесточена конкуренция за надмощие в YouTube.
А дори нямат 10 години, пише Wall Street Journal.
Децата са звезди от три канала в YouTube – „Vlad and Niki”, „Like Nastya” и „Kids Diana Show”. Това са трите най-популярни детски канала в YouTube с близо 300 млн. абонати. Сега те разширяват дейността си, насочвайки се към какво ли не – от стрийминг на предавания за маркови играчки до лицензионни сделки, всички на стойност десетки милиони долари.
„Тези деца, дошли от нищото, имат по-голямо влияние от Мики Маус“, коментира Еял Баумел, дългогодишен стратег, занимаващ се с развитието на личности в YouTube, включително на „Like Nastya”.
В трите канала видеоклиповете показват как децата се обличат като супергерои, пълзят по гигантски зеленчуци и се движат с моторизирани коли играчки. Майките и бащите пък са помощници.
Колкото по-голям успех постигат децата, толкова по-луксозни стават играчките и средата в клиповете. В едно видео Влад и Ники пренебрегват майка си и Range Rover-а, който тя е украсила с розови елементи, за да се повозят на червеното Ferrari на баща си. В друго видео от тази година „Kids Diana Show” поема на път, за да видим децата и родителите им на курорт на Малдивите, където те се качват на борда на жълта подводница.
Видеата включват много възклицания, аплодисменти и минимални диалози, което улеснява популяризирането им в YouTube.
„Децата чувстват, че Влад и Ники са техни приятели“, казва майка им Виктория Вашкетов. Влад и Ники са съответно на 9 и 7 години.
Производители на играчки плащат на младите звезди да играят с техните продукти. Хонорарите може да варират от 75 хил. долара до над 300 хил. долара, твърди източник, запознат с подобни сделки. Освен това някои от популярните в YouTube деца имат ексклузивни линии играчки, брандирани с техните имена и подобни. Така например има екшън фигурка на Влад с пелерина и малки фигури на цялото семейство на Даяна, които могат да бъдат закупени от магазините на големи американски търговци на дребно като Walmart и Targeт, както и в страни като Швеция и Монголия, казват представители на каналите.
Базираната в Шънджън, Китай, Zuru Toys е произвела специална линия играчки „Vlad and Niki”, след като е сключила партньорство със семейството през 2020 г. Съоснователят на компанията Ник Моубрей твърди, че е започнал бизнес с момчетата, защото те се харесват по целия свят.
Големи стрийминг услуги пускат видеата им в платформите си, включително HBO Max и Amazon.
„Можете да създадете глобален франчайз без голямо студио“, твърди Дан Уайнстийн, който представлява „Vlad and Niki” със своята компания Underscore Talent и е помогнал на други интернет сензации да преминат към традиционни медийни канали. „Наистина е невероятно“.
Да уцелиш точния момент
По времето, когато Влад, Ники, Даяна и Настя са малки, iPad-ите се превръщат в новите детегледачки, а видеоклиповете, показващи малки деца, които разопаковат нови играчки пред камера, завладяват детското съдържание в YouTube.
Сред младите хора, които започват да влияят на потребителското поведение, е Евън от EvanTubeHD, който създава клипове за играчки и игри, започва да пуска видеа с играчки Angry Birds, когато е петгодишен. Той се превръща в едно от първите деца в YouTube, които стават звезди в платформата.
Райън Каджи, често наричан малкия крал на YouTube, снима отзиви за популярни играчки като Thomas the Tank Engine и печели милиони. Те създават формула за видовете видеоклипове, които могат да съберат милиони гледания: дайте на сладко дете желана играчка от известна марка, заснемете го как си играе с нея и след това публикувайте.
Трите семейства разчитат именно на тази формула.


Украйна издирва Филип Киркоров, а той заяви: Всички знаят къде да ме намерят
Асоциацията на банките със съвети за преминаването към евро
Желязков в Хелзинки: Сигурността на Източния фланг трябва да бъде повишена
Много е вероятно да имаме кална Коледа без сняг
Василев успокои, че удължителният бюджет не представлява риск за пенсиите
Как ASML оформиха индустрията на AI чиповете
Нямате нужда от казино, имате Нюйоркската фондова борса
Шефчович за глобите и регулациите за компании от САЩ
Шефчович: Със САЩ преговаряме на ниво екипи
Европейците държат 3 пъти по-голям дял парите си в банки от американците
Китайците нямат спиране – ще участват в 24 часа на Льо Ман
Трябва ли да се сменят и сензорите за следене на налягането с гумите
Световната автомобилна индустрия изпадна в дълбока криза
5 мита за SUV, които е време да изчезнат
Renault слага край на най-малко известната си марка
Песков: Русия се стреми към дългосрочен мир
"България Еър" и Летище "Васил Левски" – София посрещнаха 8-милионния пътник за 2025 година
Бензема нае Лувъра за 12 000 евро за среща с приятелката си
Френският съд реши: ПСЖ ще плати на Мбапе $60 милиона
Полицията осуети имотна измама за стотици хиляди левове