Въпреки високата инфлация американците са похарчили рекордните 9,12 млрд. долара за покупки в интернет на Черния петък тази година, показва доклад, публикуван в събота и цитиран от Ройтерс.
Онлайн покупките в САЩ са нараснали с 2,3% на Черния петък, изчислиха от Adobe Analytics, отдел за данни и анализи на Adobe Inc.
Ръстът се обяснява основно с това, че потребителите чакат традиционно големите отстъпки в този период, въпреки че предложенията за изгодни сделки започнаха още през октомври.
Adobe Analytics измерва електронната търговия чрез анализи на трансакциите в уебсайтове и има достъп до данни, обхващащи продажбите на 85% от 100-те най-големи интернет компании за търговия на дребно в САЩ.
По-рано компанията прогнозира, че продажбите на Черния петък ще нараснат със скромния 1%.
Adobe очаква т. нар. Киберпонеделник (след уикенда на Черния петък) отново да донесе най-много онлайн продажби за сезона - на стойност 11,2 млрд. долара.
Американците са направили голяма част от празничните си покупки от своите смартфони, като данните на Adobe показват, че мобилното пазаруване представлява 48% от всички интернет продажби на Черния петък.
Петъкът след Деня на благодарността е най-натовареният ден за търговците в САЩ на фона на големите отстъпки. Тази година обаче липсваха традиционните тълпи от хора, които чакат да бъдат отворени магазините.
Прогнозите са през този уикенд на покупките - от Черния петък до Киберпонеделника, да пазаруват над 166 млн. американци, с 8 млн. повече от миналата година. Очакванията са за ръст на продажбите от 6-8% спрямо средното ниво за последните 10 години.