IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Приходите на Alibaba останаха под очакванията заради по-слаби разходи от потребителите

Компанията трябва тепърва да се възстанови от регулаторните репресии върху технологичния сектор в Китай

15:40 | 17.11.22 г.
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Китайският гигант в електронната търговия Alibaba Group Holding отбеляза по-малък ръст от очакваното на приходите за тримесечието в четвъртък, след като ограниченията около Covid-19 и влошаващите се икономически перспективи са се отразили негативно на разходите на потребителите, съобщава Ройтерс.

Разходите на дребно в Китай намаляват тази година на фона на политиката за нулев Covid, която доведе до чести строги блокади и накърни икономическата активност.

Alibaba трябва да се бори със силната конкуренция от компании като Pinduoduo и Douyin на ByteDance – китайската версия на Tiktok, които разширяват предложенията си в електронната търговия и пазарния си дял.

Компанията трябва тепърва да се възстанови от регулаторните репресии върху технологичния сектор в Китай, които ограничиха възможностите за растеж.

Приходите са се увеличили с 3% до 207,18 млрд. юана (28,96 млрд. долара) през трите месеца до 30 септември спрямо консенсусна оценка на Refinitiv за 208,63 млрд. юана сред 25 анализатори.

Alibaba, която управлява най-големите онлайн пазарни пространства в Китай Tmall и Taobao и притежава широка гама от бизнеси от логистика до облачни услуги, отчете нетна загуба, разпределима между акционерите, от 20,56 млрд. юана през тримесечието.

Без еднократните ефекти печалбата на Alibaba възлиза на 12,92 юана на американска депозитарна акция.

Текущото тримесечие също е мрачно. Миналата седмица компанията за пръв не разкри продажбите от шопинг фестивала „Деня на самотните сърца“, заявявайки само, че резултатите съответстват на миналогодишните, когато отчете най-ниския си растеж в историята.

Финансовото дъщерно дружество на Alibaba – Ant Group, все още преминава през процес на преструктуриране от правителството и тепърва трябва да възобнови плановете си за дебют на публичния пазар, след като опитът му 37 млрд. долара в двойно листване, което се провали в последния момент в края на 2020 г.

Ant, която е на 33% собственост на Alibaba, отбеляза печалба от 7,72 млрд. юана за тримесечието до края на юни, което с 63,2% по-малко на годишна база. Alibaba отчита печалбата на Ant Group едно тримесечие назад.

Компанията заяви в отчета си, че ще увеличи програмата си за обратно изкупуване на акции с допълнителни 15 млрд. долара и ще я удължи до края на фискалната 2025 г.

В рамките на съществуващата програма за изкупуване в размер на 25 млрд. долара компанията заяви, че е изкупила акции за около 18 млрд. долара до 16 ноември.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:39 | 17.11.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още