Разван Бланита има над 17 години професионален опит в областта на мениджмънта, маркетинга и продажбите, започвайки като продавач и продължавайки на различни позиции в Microsoft повече от 8 години, преди да се присъедини към eMAG.
Започва кариерата си в eMAG като мениджър бизнес развитие, търсейки алтернативни решения за екипа за привличане на нови партньори, а след това се присъединява към eMAG Maketplace на позиция Seller Performance Manager. В момента Разван е директор на eMAG Marketplace България и ръководи екип от експерти, които помагат на търговците в платформата да развиват и разрастват своя бизнес. С него разговаряме за предстоящия Black Friday.
- Г-н Бланита, в навечерието на eMAG Black Friday 2022 – какви са предимствата за търговците на вашата Marketplace платформа от участие в него?
Кампанията е шанс за увеличаване на продажбите в пъти и привличане на нови клиенти. Ще дам няколко примера от миналата година, които говорят красноречиво: на Black Friday 2021 на eMAG бяха регистрирани поръчки на 382 хил. броя продукти на обща стойност 55,9 млн. лв. През eMAG Black Friday 2021 участваха 1814 eMAG Marketplace търговци, които регистрираха поръчки на над 78 000 продукта. Само за 1 минута в началото на кампанията бяха поръчани 1626 броя продукта, а най-разнообразната поръчка включваше 61 броя продукта от 28 различни категории. Бяха прегледани 42 080 428 продуктови страници – и всичко това само в рамките на един ден. Black Friday ветераните Marketplace търговци при нас познават многобройните предимства на кампанията, а тези, които участват за пръв път, ще могат да изведат бизнеса си на ново ниво.
Marketplace е важен елемент от кампанията и тази година подготвихме специални условия за търговците, които участват в нея.
- Какви са съветите, които бихте им дали?
Работим за подготовка на кампанията още от лятото, като екипът на eMAG Marketplace е в постоянен контакт с търговците, за да им помогне да структурират по оптимален начин офертите си, както и да се възползват от множеството възможности на платформата, отговарящи на актуалните нужди и изисквания на потребителите. Пример за това е опцията за интеграция на функцията eMAG eCREDIT, която позволява на търговците да предоставят на клиентите възможност да купуват продукти на удобни за тях вноски, без да е нужен пряк контакт с банка и само въз основа на онлайн одобрение. Това дава достъпност на повече продукти за крайните потребители и води до увеличение на средната стойност на покупка.
Друг полезен инструмент е eMAG Academy – мястото за обучение, съвети и усъвършенстване на Marketplace търговците става все по-популярно, което е доказателство за желанието им да се развиват и да са в крак с най-актуалното в сферата на електронната търговия. Само за последната година eMAG Academy има над половин милион посещения на специализираните статии и видеа.
Конкретно за eMAG Black Friday 2022 съветът ни към търговците е да се подготвят за в пъти по-голям от обичайното обем на поръчки – и да структурират така оперативната си дейност, че да могат да ги обработят и доставят възможно най-ефективно. Защото в годината има 52 петъка, но eMAG Black Friday е само един – на 18 ноември.
- Как се подготвя eMAG за търговското събитие?
На всички нива – оферти, услуги, технологии, разнообразни методи за плащане и доставка, активна комуникация с търговци и потребители.
Дружеството майка обезпечава кампанията с допълнителни инвестиции в технологии – сървъри, хостинг, облачни услуги и други. По този начин се подсигурява платформата да може да работи без проблем по време на Black Friday, дори когато трафикът е в пъти по-силен от обикновено.
- Какво е важно да знаят потребителите, за да се възползват максимално добре от кампанията?
Съвсем скоро ще разкрием повече информация за предложенията тази година, като както винаги има подготвена отлична селекция и разнообразие от продукти, специални оферти и изненадващи предложения. Броят на предлаганите на специална цена продукти е лимитиран и предварително определен, като може и да не покрие цялото търсене от страна на купувачите. Затова съветът ни е клиентите да се подготвят предварително – да свалят мобилното ни приложение и да включат известяванията, да добавят в списъка си с „Любими“ продуктите, към които проявяват интерес, и да спестят ценно време при поръчките си, като запазят предварително данните на своята карта и на предпочитаното място за доставка.