Walt Disney не успя да отговори на прогнозите на Wall Street за печалбата си във вторник, след като гигантът в развлекателната индустрия е натрупал повече загуби от начинанията си в стрийминга. Това изпрати акциите му надолу с 9% в търговията във вторник, предава Ройтерс.
Компанията е привлякла повече стрийминг клиенти, отколкото анализаторите очакваха за периода от юли до септември, но медийните инвеститори все повече се фокусират върху печалбата от стрийминга, а не върху броя абонати.
Disney похарчи милиарди, за да изгради стрийминг възможностите си и да се конкурира с Netflix и други. Основната му услуга – Disney+, отчете 164,2 млн. абонати през фискалното четвърто тримесечие, задминавайки оценките на Factset за 161 млн. Стрийминг подразделението обаче е изгубило 1,5 млрд. долара за същия период.
„Пътуването изглежда донякъде подобно на пътя на Netflix“, каза анализаторът на PP Foresight Паоло Пескаторе. „Очаквайте още неравности напред и допълнителни загуби в стрийминг бизнеса, тъй като няма сребърен куршум за рентабилността.“
Други медийни компании изпитват трудности с разширяването на своите услуги за стрийминг, но същевременно изпълняват очакванията за печалба на Wall Street.
Акциите на Paramount Global се сринаха, след като резултатите за третото тримесечие показаха ръст на стрийминг услугата Paramount+, но приходи под очакванията на анализаторите. Услугата HBO Max на Warner Bros Discovery бе подкрепена от хитовия сериал „Домът на дракона“, но акциите все пак поевтиняваха заради разходите за преструктуриране и спадащите приходи от реклами.
Нетната печалба на Disney от продължаващата дейност е нараснала с 1% до 162 млн. долара през тримесечието на годишна база. Без някои ефекти печалбата възлиза на 30 цента на акция, което е доста под оценките на Wall Street за 55 цента на акция.
Приходите за 20,15 млрд. долара също са под консенсусната оценка от 21,25 млрд. долара.
Акциите на Disney поевтиняха с почти 9% до 91,35 долара.
Компанията е събрала 235 млн. абонати сред стрийминг услугите Disney+, Hulu и ESPN+ - ръст от 14,6 млн. души спрямо предишното тримесечие. Hulu отчете 47,2 млн. абонати, а ESPN+ - 24,3 млн. абонати.
Компанията повтори коментарите си от август, че загубите от стрийминг бизнеса ще достигнат своя връх през фискалната 2022 г., която приключи на 1 октомври.
На конферентен разговор с анализатори главният финансов директор Кристин Маккарти заяви, че оперативните резултати на стрийминг подразделението ще се подобрят с поне 200 млн. долара през първото тримесечие на фискалната 2023 г. спрямо четвъртото тримесечие на фискалната 2022 г.
Версията с реклами на услугата Disney+ ще стартира в САЩ на 8 декември, превръщайки се в нов източник на приходи, за да се гарантират милиардите, които компанията харчи, за да създава оригинални филми и сериали за стрийминг услугите.
Главният изпълнителен директор Робърт Чапек каза, че компанията си е подсигурила над 100 рекламодатели в множество категории за старта, отразявайки силното търсене на брандове, които искат да достигнат зрителите на Disney.
Не се очаква услугата с реклами да повлияе сериозно на резултатите на компанията до „по-късно тази фискална година“, каза Маккарти.
Според анализатора на Macquarie Research Тим Нолън новата услуга може да донесе допълнителни 800 млн. долара от продажба на реклами следващата година.
Тематичните паркове на Disney отбелязват стабилен растеж въпреки ограниченията за пътувания заради Covid-19 в Китай и урагана Иън, който принуди Walt Disney World във Флорида временно да затвори врати през септември.
Групата на парковете, изживяванията и продуктите отчитат приходи за 7,4 млрд. долара през тримесечието, надвивайки оценките на анализаторите. Оперативната печалба е стигнала 1,5 млрд. долара – над двойно спрямо година по-рано. По оценки ураганът е струвал на компанията 65 млн. долара, посочва Маккарти.
За фискалната година Disney отчете печалба на акция от 3,53 долара, без еднократни ефекти, и приходи в размер на 82,7 млрд. долара.