Waymo, създадена през 2009 г. в тогавашната лаборатория на Google за дръзки проекти, наречена Google X, е добър пример за това. На въпросната конференция миналата седмица съизпълнителният директор на Waymo Текедра Мауакана беше притиснат относно това дали бъдещото внедряване на самоуправляващи се таксита в новите градове ще отнеме толкова много време, колкото пускането на първата търговска услуга на компанията във Финикс, което продължава в последните две години. Мауакана отговори, че след този първи проект в Аризона по-зрялата технология за самоуправление е означавала, че Waymo е пуснала своите превозни средства много по-бързо в Сан Франциско, а скоро ще стори същото и в Лос Анджелис.
Всичко това отне 13 години и поне 5,7 млрд. долара инвестиции.
Зад кулисите – през септември Waymo нае нов главен финансов директор, който да помогне на компанията да разшири дейността си в нови региони и да се насочи към нови видове превозни средства, коментира говорител на компанията. Като се има предвид колко голяма е транспортната индустрия, ако Waymo наистина е намерила начин да накара роботакситата да работят в много повече градове, дори и само за известно време, то растежът на Waymo в следващите години може да я превърне в бизнес със значителен мащаб за Alphabet.
Как обаче изглежда фокусирането върху това, което всъщност работи, що се отнася до останалата част от технологичната индустрия? Уроците от минали спадове, съчетани с други тенденции, уникални за настоящето, подсказват в какви насоки биха могли да поемат компаниите.
Съкращаване на разходите и хибридната работа благоприятстват технологиите за сътрудничество от дистанция
Много от инструментите за сътрудничество, които помогнаха на работниците по света да преминат през пандемията, са основани скоро след сривовете през 2000 или 2008 г. – от Zoom Video Communications (основана през 2011 г.) до Slack (която се разви от компания за видео игри, родена през 2009 г.) и Atlassian (2002).
Всички тези някогашни стартъпи днес са големи компании, които се управляват сами или са собственост на още по-големи играчи. А бизнесът все още се нуждае от инструменти за работа от дистанция, тъй като хибридната работа го изисква толкова, колкото и тази изцяло извън офиса. Така, дори и тези компании да имат проблеми в краткосрочен план, дългосрочно ги очаква попътен вятър, който може да означава стабилен растеж.
Както и при минали кризи, ще има нови компании и индустрии, които или ще се родят по това време, или ще имат ускорен растеж.
Рулоф Бота, партньор в гиганта за рисков капитал Sequoia, коментира, че инвеститорите имат повече възможности за намиране и оценяване на добрите стартиращи фирми, докато пазарът поема надолу. Много други инвеститори имат същото усещане. Дори когато гигантските „кръстосани фондове“, които инвестират както във фондовия пазар, така и в стартъпи, се притесняват да влагат пари в частни компании, фирмите за рисков капитал, които остават ангажирани с инвестирането в стартиращи фирми, търсят сделки.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Какво знаем за руската офанзива в Сиверск, ключов пост в Донбас ВИДЕО
22 млн. евро "зелени" средства в израелски оръжейни компании: войната като устойчива инвестиция
Служители на американски ресторант използваха ChatGPT, за да...инсценират обир
Зодиите, които остават спокойни в кризисни ситуации
Европейският Eurofighter може скоро да лети за Бангладеш