Китайската фирма не е нова в онлайн търговията зад граница. Във Великобритания тя има функция за пазаруване в TikTok, където брандове и инфлуенсъри правят видеа на продукти, а потребителите могат да купуват въпросните стоки през приложението.
Но функцията все още не е постигнала успех.
Dmonstudio, сайт за дамска мода, който ByteDance пусна по-рано, беше спрян след само няколко месеца работа. А Fanno, друг онлайн магазин на ByteDance, също не успя да постигне особен успех.
Т. нар. пазаруване през стрийминг на живо е много популярно в Китай и някои държави в Азия, но не успя да набере инерция в Европа и Съединените щати. През юли Financial Times писа, че TikTok се е отказал от плановете си за разширяване на своята стратегия в областта на стрийминга на живо в Европа и САЩ.
Това може да е причината ByteDance да упорства с уебсайт за онлайн пазаруване, който да придружава стратегията за електронна търговия на TikTok.
ByteDance и Pinduoduo са най-новите китайски фирми, които искат да превземат международните пазари. Alibaba и JD.com, две от най-големите китайски компании за онлайн търговия, правят експанзия в чужбина през последните няколко години.
Предизвикателство за Amazon?
Опитите на ByteDance и Pinduoduo да пробият на пазара на електронна търговия ги поставя в пряка конкуренция с американския гигант Amazon.
Temu на PDD, която продава продукти в различни категории, ще се опита да оспори позициите на Amazon ценово. Уебсайтът If Yooou на ByteDance ще се конкурира с Amazon в областта на модата, сфера, в която базираната в Сиатъл компания иска да увеличи усилията си.
Но и двете могат да се сблъскат с предизвикателства в опитите си да се справят с господството на Amazon.
Една от причините за това е, че потребителското поведение извън Китай е склонно да благоприятства модела на Amazon, твърди Кук. По думите му клиентите обиковено отиват в Amazon, за да намерят конкретни продукти или марки, които вече са решили да купят.
За разлика от това, китайски платформи като Tmall на Alibaba и JD.com „функционират повече като виртуални търговски центрове, в които хората разглеждат и участват в дигитално социално преживяване“.
Pinduoduo и ByteDance „могат да грабнат дела на Amazon в определени сектори, както направи Shein, но в крайна сметка няма да застрашат хватката на Amazon около пазара на онлайн търговия в САЩ“, твърди Кук. „Техните марки не са толкова разпознаваеми и трябва да изграждат доверие у потребителите“.