Защо някои онлайн магазини фалират и как 70% от тях могат да постигнат повече – това бяха някои от темите на конференцията CloudCart Genesis Conference на българската компания за създаване на онлайн магазини CloudCart.
Когато собствениците и висшият мениджмънт на съответния бизнес нямат знания в сферата на онлайн търговията, това може да спъне сериозно успеха на инициативата, твърди Петър Лозанов, главен директор „Маркетинг“ на основана в София през 2016 година от братята Николай и Петър Илиеви компания. Лозанов очерта седемте най-важни причини някои онлайн магазини да фалират и разкри как 70% от тях могат да постигнат повече.
„Това винаги е била една от най-сериозните бариери в работата, особено в началните етапи на структуриране на бизнеса и на връзката между клиента и различните екипи. Затова е важно с растежа на компанията да има бързо експертно израстване на ръководителите“, коментира Лозанов, цитиран в прессъобщение на компанията. Липсата на ясен фокус на онлайн магазина също има директно отражение върху резултатите му, защото обърква потребителите и вместо да ги улеснява, ги затруднява.
Друг свързан с това проблем е изборът на неефективен продуктов микс и стратегия. В най-общия случай това не задържа вниманието на клиента, тъй като го разсейва с информация, която не го интересува.
Грешната маркетинг стратегия - ако има такава изобщо, също е важен фактор, който често проваля онлайн магазините. В област, в която конкуренцията за вниманието на купувачите е огромна, лошата маркетинг стратегия може да доведе до крах на онлайн бизнес, дори всичко останало да е организирано добре.
Планирането на базата на грешни очаквания на потребителите е съществена причина за фалита на някои онлайн магазини. Затова преди да се насочат към този бизнес, предприемачите трябва много добре да изследват поведението на онлайн купувачите и да разбират очакванията им.
Слабите или отсъстващи политики за отстъпки, програми за лоялност и кампанийни продажби са гаранция за провал на онлайн магазина, тъй като те са ключови, за да се развие нужната лоялност на потребителите.
И накрая, лошата организация на бизнес процесите може да спъне целия проект, дори всичко останало да е направено по правилата.
„Вече не е достатъчно просто да изпращаш съобщения, а да достигнеш до потребителите през различни канали ефективно, без да се натрапваш. За целта обаче трябва да имаш възможност да отчиташ тяхната интеракцията и поведение. Marketing Suite дава точно такива възможности: микс от маркетинг инструменти за повече приходи от текущата база от клиенти. Събираме данни, сегментираме ги в групи на база 120 критерии, изпращаме персонализирани и уместниинтеракции спрямо поведението на потребителите в различните канали”, каза от своя странаПетър Илиев, CTO на CloudCart.