Тримесечният отчет на Apple, който трябва да бъде обявен след края на борсовата търговия в САЩ тази вечер, може да покаже най-добрия тримесечен ръст на приходите от продажби на iPhone тази година, но също така може да предвещава труден празничен период, тъй като търсенето в Китай се забавя, а инфлацията достига върхове, невиждани от няколко десетилетия, пише в свой анализ Ройтерс.
По данни на Refinitiv анализаторите очакват продажбите на iPhone да са нараснали с 11% през фискалното четвърто тримесечие до края на септември благодарение на това, че потребителите се насочват към премиум Pro моделите на компанията. Въпреки това растежът се очаква да се забави до едва 2% през ключовото празнично тримесечие.
Ранните дни от продуктовия цикъл на iPhone 14 показаха слабо търсене на базовите модели и силен апетит за по-високия клас предложения, коментира Дан Морган от Synovus Trust. Той допълва, че очаква „по-слабите потребителски разходи да повлияят на движението на печалбата“.
Сегашният сезон на отчетите показва, че дори глобални технологични гиганти като компания майка на Google – Alphabet, се влияят от макроикономическия натиск, докато силният долар повлича надолу растежа им, а компаниите свиват разходите си.
Анализатори вярват, че решението на Apple да остави цените без промяна спрямо тези на предходните Pro модели дава силен тласък на търсенето. Моделите също така са насочени към по-заможни потребители, които не се влияят толкова от инфлацията.
„Серията iPhone 14 Pro може да се похвали с подобрени спецификации, но цените на бройка са същите като на миналогодишните модели, което прави предварителните поръчки за Pro серията много популярни“, посочва фирмата за пазарни проучвания TrendForce.
Контекст
Анализатори очакват Apple да даде „насоки“ или индикации за това как се продава iPhone 14 вместо финансова прогноза.
Празничното тримесечие обичайно е най-важното за Apple и отговаря за около 30% от годишните ѝ приходи, тъй като компанията пуска новите си модели iPhone и Macbook на пазара преди масовото пазаруване в края на годината.
Очаква се продажбите на Macbook да се свият с 5% през последното тримесечие на годината след около 2% ръст за тримесечието до края на септември.
„Притесняваме се, че Apple може да е спечелила от Covid на фона на работата/ученето от вкъщи и силните потребителски разходи, което може да се преобърне, особено след като приоритетите за разходите на потребителите се променят, а увеличаването на лихвените проценти потенциално оказва натиск върху търсенето“, коментира анализаторът на Bernstein Тони Саконаги.
Фокусът ще падне върху бизнеса с услуги, където приходите се очаква да нараснат с 10% през четвъртото тримесечие, докато компанията се опитва да засили стрийминг услугата си. Въпреки че Apple TV създаде добре приети хитове, платформата не успява да привлече толкова зрители, колкото конкуренти като Netflix.
Очаквания
Приходите за четвъртото тримесечие се очаква да нараснат с 6,7% до 88,9 млрд. долара. Тези за първото тримесечие на следващата фискална година пък ще се увеличат с 3,6% до 128,38 млрд. долара – най-слабият темп на растеж за празничното тримесечие от пандемията. Анализаторите прогнозират, че печалбата за четвъртото фискално тримесечие ще е 1,27 долара на акция.
Цената на книжата на Apple е спаднала с около 16% от началото на годината.