Цената на акциите на Spotify се понижи, след като музикалната стрийминг компания отчете загуба за третото тримесечие, която се оказа по-голяма от очакваната от анализаторите, пише CNBC.
Шведският стрийминг гигант отчете 456 млн. месечни активни потребители за тримесечието, или с 20% повече спрямо година по-рано. Броят на плащащите абонати е достигнал 195 млн., като записва ръст от 13% на годишна база.
В отчета си за второто тримесечие Spotify посочи, че очаква да добави около 17 млн. нови месечно активни потребители през периода, с което общият брой на потребителите се очаква да достигне 450 млн. Освен това компанията очакваше приходите да се увеличат до 3 млрд. евро, а броят на плащащите абонати да е 194 млн. през третото тримесечие.
За третото тримесечие компанията генерира 99 цента загуба на акция, спрямо очакваните 85 цента на акция от анализаторите по данни на Refinitiv.
Приходите пък са достигнали 3,04 млрд. евро, спрямо прогноза на анализаторите за 3,02 млрд. евро.
Spotify продължава да инвестира в реклама, а приходите ѝ от този сегмент са нараснали с 19% на годишна база, като отговарят за 13% от общите ѝ приходи. Компанията твърди, че растежът е подкрепен от подкастите.
Spotify въведе подкасти през 2015 г., а в момента има над 4,7 млн. от тях. През септември компанията обяви, че слушателите в Съединените щати вече могат да купуват и слушат над 300 хил. различни аудиокниги. Това е поредният опит на гиганта да превърне платформата в място, където потребителите да получават множество аудиоуслуги.