IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Зукърбърг трябва да се фокусира върху изборите, а не върху метавселената

Компанията отново е изправена пред потенциална вълна от дезинформация

22:11 | 24.10.22 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Michael Nagle/Bloomberg
Снимка: Michael Nagle/Bloomberg

Тя също така посочва видео, публикувано от представителя на Флорида Мат Гетц в неговата Facebook страница, в което се казва, че изборите през 2020 г. са били откраднати. Към момента на писане на статията, този клип е гледан повече от 40 хил. пъти. Въпреки че е публикуван преди месец, той не маркиран от проверяващи фактите. 

Смит допълнително цитира скорошни публикации във Facebook, споделени стотици пъти, които приканват потребителите на събития за обсъждане как „китайските комунисти“ ръководят местните избори в САЩ, или пък изображения, които твърдят, че определени политици „трябва да отидат в затвора заради ролята им в откраднатите избори“. 

Meta казва, че основният ѝ подход за обработка на съдържание във връзка с междинните избори през 2022 г. ще бъде чрез предупредителни етикети. Но те не са много ефективни. За повече от 70% от публикациите с дезинформация във Facebook тези етикети се поставят два или повече дни след качването на публикацията. Това означава, че тя има достатъчно време да се разпространи, разкрива проучване, проведено от Integrity Institute, организация с нестопанска цел, управлявана от бивши служители на големи технологични компании. Проучванията показват, че дезинформацията получава 90% от общата ангажираност, която предизвиква в социалните мрежи, за по-малко от един ден.

В крайна сметка проблемът е в начина, по който Facebook показва на хората съдържание, което най-вероятно ще ги задържи в сайта – това, което Франсис Хаугън нарече класиране, базирано на ангажираността. По-добър подход би бил „класирането въз основа на качеството“, подобно на системата за класиране на страници на Google, която предпочита системно надеждни източници на информация, казва Джеф Алън, бивш служител на Meta, занимавал се с данни, и съосновател на Integrity Institute.

Нарастващият фокус на Facebook върху видеоклиповете може да влоши проблема.

През септември 2022 г. дезинформация е споделяна много по-често чрез видео, отколкото чрез обикновени публикации във Facebook, казва Алън, цитирайки скорошно проучване на Integrity Institute. Фалшивото съдържание като цяло ангажира потребителите повече, отколкото това, съдържащо истина, допълва той, така че проблемното съдържание естествено се предпочита от системата, базирана на ангажираността.

През 2020 г. Facebook приложи драстични мерки, за да противодейства на вълната от публикации, която казваше, че изборите са били откраднати от тогава избрания за президент Джо Байдън – информация, която потенциално доведе до щурма на Капитолия на 6 януари.

Meta не трябва да бъде толкова рязка. Ако Зукърбърг е сериозен относно свързването на хората и го прави отговорно, той трябва да излезе от своя балон на виртуална реалност и да преразгледа системата за класиране, която държи очите приковани към съдържанието във Facebook. Най-малкото той би могъл да каже на служителите си и на обществото, че отново превръща в приоритет честното провеждане на изборите. Метавселената може да почака.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:11 | 24.10.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още