IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Две трети от хората в ЕС пазаруват онлайн, в България - едва една трета

Около 58% от населението на ЕС използва интернет банкиране

20:20 | 24.10.22 г. 1
Снимка: Pixabay
Снимка: Pixabay

Две трети (67%) от населението на Европейския съюз на възраст между 16 и 74 години са поръчвали стоки или услуги по интернет през 2021 г. Този дял достига най-високото си ниво от 93% в три нидерландски региона (Дренте, Утрехт и Зеландия), сочат данни на Евростат, представени днес. 

Електронната търговия е навлязла силно във всички региони в Нидерландия с изключение на един (Лимбург), всички датски региони, всички шведски региони с изключение на два, както и в повечето ирландски региони.

На другия полюс са два българския региона - Югоизточният и Северен централен. Те са с най-нисък дял на хората, които използват интернет за закупуване на стоки или услуги (съответно 26% и 27% през 2021 г.). Общо за България този дял през миналата година е бил 33%, като бележи постепенен ръст през годините спрямо 21% през 2018 г.

Около 58% от населението на ЕС е използвало интернет за банкиране през трите месеца преди проучването, сочат още данните на Евростат.

Поне 90% от хората са използвали интернет банкиране във всички региони на Дания, Финландия, както и в 8 от 12 региона в Нидерландия. В региона на финландската столица Хелзинки-Уусимаа е регистриран най-високият дял на интернет банкиране (96%). 

Същевременно във всички региони в България и Румъния (с изключение на тези, в които се намират столиците им - съответно Югозападен и Букурещ-Илфов) по-малко от една четвърт от всички хора са използвали интернет банкиране. Такъв е случаят и с Централна Елада в Гърция. 

Една от най-предпочитаните онлайн дейности е участието в социални мрежи като Facebook, Instagram, TikTok или Twitter. През 2021 г. 57% от населението на ЕС е участвало в социалните мрежи през трите месеца преди проучването. Делът на участие на младежите на възраст 16–29 години (83%) е почти четири пъти по-висок от този на по-възрастните хора на възраст 65–74 години (23%).

В 19 региона на ЕС поне три четвърти от населението на възраст 16-74 години е участвало в социални мрежи през миналата година. 21 региона, в които по-малко от 45% от хората са се включвали в социални мрежи, се намират в Германия и Франция. Участието в социалните мрежи е особено ниско в източногерманските региони Тюрингия, Бранденбург, Мекленбург-Предна Померания и Заксен-Анхалт (във всеки от тях делът варира между 34% и 37%).

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:21 | 24.10.22 г.
Най-четени новини
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 0
Един Българин
преди 2 години
Не е проблем да се пазарува по интернет - проблем е цената на доставката. След като ми излиза 10 пъти по-евтино да отида до магазина...ще го направя. И К Е А може би по цяла Европа имат безплатни доставки над определена сума, но за София ми искат 20лв...Това са 5% от покупката ми и няма да им ги дам по никакъв начин. ***-зн-ият грък явно иска да печели от всичко, но просто не е познал. Същото се отнася за много други. Не е нормално изобщо да се плаща доставка след като не плащат наем, заплати...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още