В опит да направи платформата си по-привлекателна за шофьорите, а в някои случаи и в отговор на законодателните изисквания, през изминалата година Uber се отказа от някои мерки, използвани преди това, за да намали анулирането на поръчки, като отстранява водачи, които твърде често отменят пътувания или предлагат по-малко превози.
На много от пазарите Uber също така въведе „Предварително ценообразуване“, което показва разходите за пътуване на шофьорите, както и информацията за адреса и дестинацията. По-рано водачите можеха да видят всичко това, чак след като качат пътника.
Предварителното предоставяне на повече информация на шофьорите може да намали степента на приемане на поръчки, казва Макдоналдс. Шофьорите може да се притесняват да се отправят към райони с по-слабо търсене или просто да сметнат, че цената не си заслужава.
„Много от технологиите, върху които работим, имат задачата да подобрят всичко това“, казва той. „В крайна сметка смятаме, че по-голямата прозрачност е по-добра и нашата работа е да се уверим, че ценообразуваме правилно пътуванията, така че не само да бъдат приети, но и да бъдат завършени“.
Броят на отменените пътувания е един от петте ключови потребителски показателя, които Макдоналд казва, че проверява по няколко пъти на ден. Другите включват средното време на изчакване на клиента и дела на изпълнените поръчки.
„Всички тези метрики се подобриха [през второто тримесечие на 2022 г.] в сравнение с първото, както и през юли и август“, казва той. Въпреки това тенденцията може да се обърне, ако търсенето се засили през последните три месеца на годината, които обичайно са най-натовареното време за превозите на Uber.
Последиците от пандемията пък оказват натиск върху климатичните цели на Uber, които включват премахване на двигателите с вътрешно горене от мрежата за превози в САЩ, Канада и Европа до 2030 г.
В момента Лондон е най-електрифицираният град на Uber с общо 7000 електрически превозни средства, регистрирани в платформата. Те извършват около 15% от всички пътувания, докато средният глобален дял все още е едноцифрен процент.
Макдоналд приписва този напредък на политиката на кмета на Лондон Садик Кан, като целта е британската столица да достигне нетни нулеви въглеродни емисии до 2030 г.
Преди четири години Uber обеща, че всички автомобили в Лондон, използващи неговата платформа, ще бъдат електрически до 2025 г. Въпреки че компанията не променя тази цел, Макдоналд признава, че задачата е станала по-трудна, отколкото когато е поставена за първи път, главно поради ограниченията във веригата за доставки.
Uber инвестира милиони долари, за да привлече повече електромобили в своята платформа. Връзката между Uber и услугата за коли под наем Hertz помага на повече шофьори да получат достъп до десетки хиляди електромобила Tesla в САЩ.
Компанията сключи партньорства с оператори на мрежи за зареждане, включително BP във Великобритания, за да помогне за финансирането на инсталирането на места за зареждане, например на летищата. Но Uber иска повече зарядни станции, поставени на места, където живеят много от шофьорите, за да могат да зареждат батериите на колите си през нощта.
„Достъпът до зареждане във всички квартали в града е наистина, наистина ключов, но не мисля, че все още сме там“, коментира той.