Uber казва, че хроничният недостиг на шофьори най-сетне е зад гърба ѝ, което ѝ позволява да се фокусира върху оплакванията на пътниците за отмяна на пътуванията и времето за чакане, твърди един от директорите на глобалната група за споделено пътуване, цитиран от Financial Times.
Десетте най-големи пазара на компанията, които заедно обхващат повече от три четвърти от резервациите ѝ, отбелязаха месечен ръст на броя на шофьорите през август, казва Андрю Макдоналд, ръководител на мобилността на Uber. „Това е показателно за широката тенденция, която наблюдаваме по целия свят“, допълва той.
В световен мащаб предлагането на водачи е нараснало със 70 на сто на годишна база, докато Обединеното кралство достигна 85 хил. активни шофьори на Uber през август – най-големия брой, достиган по пътищата на страната.
Разрешаването на проблема с недостига на водачи позволява на Uber да насочи вниманието си към справяне с оплакванията на клиенти, в това число от дългото време на чакане и от шофьори, отменящи пътувания, които първоначално са приели, казва Макдоналд, който от 10 години е в Uber и през 2019 г. пое отговорност за глобалния бизнес със споделено пътуване.
Макдоналд твърди, че скокът в предлагането на водачи се дължи на комбинация от парични стимули, подобрения в платформата и инфлационния натиск, който принуждава повече хора да се насочат към подобна работа за допълнителен доход.
„Когато погледнете стойността на гъвкавата работа във времена на икономическа несигурност, смятаме, че Uber има наистина силна история за разказване“, казва Макдоналд.
Това е първият път от началото на пандемията, в който Uber вижда толкова последователно и мащабно подобрение в броя на шофьорите си, след две години на разочарование за пътниците, които се сблъскваха с недостига на коли.
Това се случва почти година, след като главният изпълнителен директор Дара Косровшахи летя до Лондон, за да се справи с недостига на водачи в компанията, обещавайки да повиши заплащането и да предложи бонуси от 500 паунда за препоръки, след като много шофьори напуснаха по време на блокадите, свързани с Covid-19. Миналата година в Съединените щати Uber обеща да инвестира 250 млн. долара в привличането на кадри и задържането на шофьори.
Макдоналд призна разочарованието на потребителите, причинено от водачите, които приемат пътувания, но ги прекратяват малко преди да трябва да вземат хората. Закъснения пък могат да възникнат, когато клиентите биват прехвърляни от шофьор на шофьор, защото никой от тях не иска да поеме поръчката.
По думите на Макдоналд той е „много фокусиран“ върху подобряване на технологията, която свързва свободните водачи с подходящите клиенти и която изчислява правилната такса за всяко пътуване, за да се сведе до минимум шансът шофьорът да е разочарован.
„Най-големите инвестиции, които направихме в нашия технологичен инструментариум през последните 12 месеца от гледна точка на мобилността, бяха за подобряване на тази динамика“, посочва Макдоналд.
Въпреки че през последните 12 месеца е постигнат „съществен напредък“, Uber се подготвя за „труден“ край на годината, тъй като търсенето се увеличава през празничния сезон, допълва той.