Музикалният стрийминг гигант Spotify Technology е отстранил петима души от редакторския ѝ екип, отговарящ за подкастите, този месец, включително четирима души, работещи на пълен работен ден, и един доставчик, който се е грижил за промотирането на предаванията на компанията и е управлявал свързан с тях канал в Discord. В групата попадат общо 14 души, пише Bloomberg.
Говорител на Spotify е отказал да коментира съкращенията.
Новините бележат втория кръг от съкращения, засягащи екипа за подкасти на гиганта. През януари разпусна студио, наречено Studio 4, което продуцираше подкасти като „Dissect“ и „Chapo: Kingpin on Trial”. През юни Spotify каза, че ще забави наемането на хора с 25% заради икономическата несигурност.
Компанията е изправена пред редица предизвикателства в сферата на подкастите, след като се насочи агресивно в тази сфера чрез придобивания и договори за съдържание. През януари музикантът Нийл Йънг поиска музиката му да бъде свалена от платформата заради дезинформация, тъй като обвини най-големия автор на подкасти на Spotify – Джо Роугън, в разпространението на фалшиви новини. Higher Ground, продуцентската компания на семейство Обама, също се оттегли от екслузивната си сделка с платформата през юни, насочвайки се към Audible.
Няколко високопоставен директори на подразделението за подкасти напуснаха организацията. Кортни Холт, която беше ръководител на партньорствата и глобалните пазари, както и Мат Либър, съосновател на Gimlet Media, който съблюдаваше студиата за подкасти на Spotify, се оттеглиха от тези позиции, а сега служат като съветници. Лидия Полгрийн, управляващ директор на Gimlet, се прехвърли в New York Times, а през юни водещите на една от най-известните програми на Gimlet – „Reply All”, напуснаха, а подкастът няма нови епизоди.
През май компанията направи промени в мениджмънта на бизнеса си с подкасти, като повиши Бил Саймънс, който основа уебсайта и подкаст мрежата Ringer, като в момента той съблюдава глобалното спортно съдържание. Мак Кътлър, основател на подкаст мрежата Parcast, пък оглави партньорствата. Джули Макнамара също ще съблюдава трите студиа за подкасти на Spotify, както и оригиналното съдържание.
В последните седмици Spotify се фокусира повече върху пускането на нови формати, като аудиокнигите, в своята платформа. Главният изпълнителен директор Даниел Ек твърди, че иска платформата да привлече 50 млн. създатели на съдържание.