Личният и забавен аспект на събития като Stocked и 2o2st ги кара да се открояват от безбройните изскачащи събития, организирани от по-масови марки – голям стимул тийнейджърите да се наредят на опашките. „Нашите купувачи искат да купуват от бизнеси, които са малки“, казва Хараламбидес. „Те се радват да участват в процеса на купуване, да знаят от кого точно пазаруват. Това е много по-лично изживяване, отколкото да отидете до нормален магазин на търговска улица“.
През целия ден Stocked организира състезания, викторини и танцови надпревари, за да забавлява хората, които стоят на опашката. Някой от чакащите прави задно салто, за да получи безплатна тениска. Други довършват текста на поп хита „American Boy” на Estelle и Kanye West от 2008 г. сред насърчителните възгласи на останалите, също за няколко безплатни тениски.
Събитието поставя младите хора, лишени от общуване на живо по време на двете години на пандемията, на място, на което имат повод да се социализират.
„Има поколение, между 13- и 15-годишни, което е било в годините си на развитие по време на блокадите. Това е периодът, в който срещаш приятели“, казва Робъртсън. „В интернет можете да получите огромни общности от хора, но никога да не ги видите или да ги срещнете в реалния живот. Хората се наслаждават на събитието и на социалния аспект от него, да са около хора със сходни интереси“.
Същото чувство за общност има и сред търговците. Харис, Реншоу и Робъртсън предоставят пространството, включително закачалки, четци за карти и т.н. на няколкото продавачи, които носят стока и плащат такса, покриваща наема. „Всички ние работим заедно, за да помогнем за набавянето на стока, подкрепяме се взаимно като група търговци, вместо да се конкурираме един с друг“, споделя Робъртсън.
„Когато сте тук, сте в една общност, за разлика от моментите, когато пазарувате от магазин. По-добро е“, казва 18-годишен посетители, който се е редил четири часа пред Stocked. „Редувахме се да си пазим места, посетихме други магазини, така че в известен смисъл всичко това е нещо социално“, споделя 17-годишната Мади, която е пътувала от Гилфорд с приятели. Други като 17-годишния Рави са дошли сами и са намерили нови приятели, докато чакат на опашка. „Аз съм от Италия и съм тук на почивка. Никога не пазарувам втора употреба, но чух за това в TikTok”, разказва той.
Някои като Холи и Тайлър, съответно на 15 и 18 години, са привлечени от тези събития заради възможността да пазаруват лично втора употреба и „не подкрепят бързата мода“. Мнозина обаче са тук, за да намерят продукти, които са по-уникални от това, което може да се намери в обичайните магазини, и на по-достъпни цени.
Икономическите ползи са неоспорими: Харис и Реншоу, които носят по-голямата част от дрехите, си тръгват с около 10 хил. лири печалба всеки след края на уикенда. След повече от година в организиране на подобни събития Хараламбидес създава собствен бранд, но и планира да проведе 2o2st в Париж. Предвид успеха в Лондон, Stocked ще пътува и до други градове във Великобритания, с потенциално издание в Манчестър по Коледа, а след това в Бристол за новата година.