Френската музикална стрийминг платформа Deezer обяви, че коригираната ѝ брутна печалба за първото полугодие е нараснала с 9,1% спрямо година по-рано, благодарение на скока на приходите от продажби на вътрешния пазар. Това затвърди целта на компанията да генерира годишна печалба до 2025 г., предава Ройтерс.
Групата, която някога беше един от първите и най-обещаващи еднорози (компании, оценени на над 1 млрд. евро) във Франция, се опитва да убеди инвеститорите в способността си да реализира печалба до 2025 г., като се фокусира върху нови услуги и ключови пазари като Франция, Бразилия и Нидерландия.
Брутната печалба се е увеличила до 45 млн. евро спрямо 42 млн. евро година по-рано, а общите приходи са се повишили с 12 на сто през полугодието до 219 млн. евро, обяви Deezer.
Това се дължи главно на увеличението на средния приход на потребител, който се е повишил с 12,4% до 3,9 евро. Броят на директните абонати на Deezer във Франция, където генерира около 60% от консолидираните си приходи, е нараснал до 3,3 млн. спрямо 3 млн. година по-рано.
И все пак общият брой на абонатите е спаднал с близо 3% до 9,4 млн.
„Като фокусираме бизнеса си върху големи, привлекателни пазари и навлизаме на нови пазари с модел, воден от партньорствата, ние сме убедени, че можем да завладеем справедлив дял от процъфтяващия стрийминг пазар и да продължим да подобряваме нашата рентабилност“, коментира главният изпълнителен директор Джеронимо Фолгейра.
Страдаща от сравненията с по-големи конкуренти като Spotify и Apple Music, Deezer все още не се е възстановила от болезнения си дебют на фондовата борса в Париж през юли, когато цената на акциите на компанията спадна с 35% през първите няколко часа след листването.
Книжата загубиха 65% от стойността си от първия си ден на борсата досега, което оценява компанията на 472 млн. евро (466,38 млн. долара). За сравнение пазарната капитализация на Spotify е 18,7 млрд. долара.