„Хората ни казват, че искат оригинално висококачествено съдържание“, посочва Ософски.
Ланден Пюрифой, 22-годишен създател на съдържание от Тексас, прави видеа за TikTok и други платформи, предимно снимайки себе си как ползва машина, с която издава забавни звуци или мелодии. Много от публикациите му получават по над милион гледания в TikTok.
Тази пролет той публикува едно и също видео в TikTok, YouTube Shorts, Spotlight на Snapchat и Instagram Reels. Клипът получава милиони гледания във всички платформи с изключение на Instagram. Там събира по-малко от 100 хил. „Никой няма да прави оригинално съдържание за Instagram”, коментира Пюрифой. „Просто няма смисъл“.
За да насърчи потребители като него да публикуват повече, миналата година Meta обяви, че създава фонд, който ще раздаде на създатели на съдържание общо 1 млрд. долара до края на тази година. Вътрешният документ показва, че досега Instagram Reels е платила само 120 млн. долара.
Говорителката на Meta казва, че данните не са актуални и не включват отделни плащания на създатели на съдържание във Facebook, които също се покриват от фонда.
През август 2020 г. TikTok също обяви свой подобен фонд, който по думите ѝ трябва да плати 1 млрд. долара през следващите три години.
Рекламният бизнес на Meta все още е гигант, който генерира много повече приходи от потребител в сравнение с TikTok. През 2021 г. Instagram и Facebook са генерирали съответно 32 млрд. долара и над 21 млрд. долара приходи от американския пазар, а TikTok – само 3 млрд. долара, сочат данни от августовския доклад на Bernstein Research.
Но рекламните операции на Meta са изправени пред предизвикателства, най-вече заради промените, които Apple направи миналата година. По-рано компанията каза, че очаква 10 млрд. долара удар по приходите си за тази година заради въпросните изменения.
Освен това Meta продължава да се бори с лошия си имидж сред потребителите, показват документи. Технологичният гигант отдавна прави проучвания сред потребителите за начина, по който възприемат бизнеса ѝ, като превръща отговорите им в процентни оценки. Делът на потребителите на Instagram, които смятат, че компанията „я е грижа“ за тях, е спаднал от близо 70% през 2019 г. до около 20% по-рано това лято. На въпрос дали продуктът е „добър“ положителните отговори са намалели от 60% през 2019 г. до малко над 45%.
Говорителката на Meta заяви, че това не отразява вътрешните данни на компанията, но отказва да разкрие нещо по-конкретно.
Компанията също така анкетира потребителите по отделен въпрос, който в много отношения достига до сърцето на сегашните ѝ затруднения: „Бихте ли казали, че най-добрите дни на Meta предстоят или са зад гърба ѝ?“. Компанията отказва да разкрие как потребителите са отговорили на този въпрос.
Поне част от проблемите, засягащи Meta, отразяват променящите се възгледи за социалните мрежи като цяло. TikTok и други платформи също предизвикаха притеснения за негативните аспекти и ефекти върху младите потребители.
Бизнес моделите на други социални мрежи също са подложени на натиск. В края на миналия месец Snap, компанията зад популярното приложение Snapchat, каза, че ще съкрати 20% от служителите си, ще прекрати работа по няколко проекта и ще направи промени в организацията на своите операции.