До известна степен Зукърбърг е известен с това, че често се доверява на собствената си интуиция. Това е част от начина, по който изгради Meta до технологичен гигант с пазарна капитализация от 454,6 млрд. долара. И все пак, още в ранните дни на компанията, той е примал поне някои съвети от доверените си хора.
Пример за това: Роджър Макнами, съоснователят на компанията за дялово инвестиране Elevation Partners и ранен инвеститор във Facebook. През 2006 г. Макнами съветва Зукърбърг да отхвърли предложението на Yahoo да купи социалната мрежа за 1 млрд. долара. По-късно Макнами насърчава Зукърбърг да наеме вече бившия главен оперативен директор Шерил Сандбърг, която в крайна сметка изигра ключова роля в изграждането на рекламния бизнес и вътрешните операции на гиганта.
И двата пъти решението на Зукърбърг е било съобразено със съвета на Макнами. И двете решения се оказват много успешни. Но докато Meta се е разраствала, Зукърбърг е спрял да слуша останалите, споделя Макнами пред New Yorker през 2019 г.
Решението може да е довело до поне една голям последица. През 2016 г. Макнами се опитва да предупреди Зукърбърг за ефектите от руската намеса в изборите в САЩ през платформите на Facebook. Твърди се, че Зукърбърг е отхвърлил предупреждението, избягвайки Макнами в продължение на месеци.
Но след това американските разузнавателни служби заявиха, че Facebook е била ключова платформа за руските усилия за намеса, което може да е допринесло за избирането на Доналд Тръмп за президент.
Търсач на слава, за когото печалбата е приоритет
На последно място Зукърбърг е човек, който поставя славата и богатството над всичко останало, посочва Джордж. Този тип шефове никога не са напълно доволни от това, което имат, и са готови да стигат до крайности, за да печелят повече.
Зукърбърг поставя приоритет върху печалбата и растежа на Meta, дори за сметка на милиардите потребители на компанията, казва авторът. Това не е лично негово наблюдение: компанията отдавна е въвлечена в спорове, свързани с поверителността и здравето на потребителите.
Само един пример – разследване на Wall Street Journal миналата година установи, че платформата Instagram, собственост на Meta, допринася за психичните проблеми на потребителите, особено при момичетата в тинейджърска възраст, но ръководството на компанията съзнателно е избрало да пренебрегне този факт.
Решението да не се прави нищо по въпроса показва желанието на Зукърбърг да постави приоритет на показатели като ангажираност на потребителите и приходите над всичко друго, коментира още Джордж.