IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Как TikTok прекроява музикалната индустрия?

Приложението даде тласък на кариерата на редица музикални изпълнители

12:19 | 17.09.22 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Hollie Adams/Bloomberg
Снимка: Hollie Adams/Bloomberg

Подобно на много големи звукозаписни компании и мениджъри, Шон също използва TikTok като инструмент за откриване на нови артисти. Той е сключил договор с певицата Véyah, след като я намира в TikTok, където тя има над 470 хил. последователи.

„Сега тя се превръща от момичето, което някога пееше в спалнята си за TikTok, в това да бъде Лос Анджелис, да работи върху албум и да си сътрудничи с популярни продуценти, които са създали мегахитове за толкова много големи изпълнители“, казва Шон.

Джереми Скейлър, съосновател на продуцентската компания The Heavy Group, предупреждава за рисковете от бързо постигнатата слава, която идва от TikTok. Не всеки е подготвен за това, което следва, казва той.

„След като звукозаписната компания подпише договор с вас за 1 млн. долара, натискът за добро представяне надделява над изкуството, поради което сключването на сделка може да провали това, което иначе би било красива, дълга кариера“, споделя Скейлър.

Дори утвърдени изпълнители срещат предизвикателства в TikTok.

Певицата Halsey наскоро се оплака от натиска да публикува редовно в приложението. В TikTok видео тя написа: „Моята звукозаписна компания казва, че не мога да пусна [нова музика], освен ако не мога да привлека вниманието в конкретен момент в TikTok”.

Звукозаписната компания на Halsey по-късно публикува изявление в Twitter, в което изрази подкрепата си за певицата.

Кирисано твърди, че преди изпълнителите са разчитали на лейбълите си за маркетинга. Но с TikTok славата сега им се налага да се занимават с голяма част от промоцията си сами.

„Това е особено изискващо нещо за изпълнителите“, посочва тя, „В допълнение към всичко останало, което те вече правят“. Това се оказа влудяващо за много от музикантите.

Но има има и положителни страни. Някои изпълнители могат да превърнат последователите си в TikTok в богатство без помощта на звукозаписна компания – път, който беше почти невъзможен преди социалните мрежи.

Лорен Медина, собственик на Guerrera PR, твърди, че музикалният маркетинг е „различен свят“ от този, който беше преди 10 години. Медина, която е работила в Sony между 2005 и 2009 г., сега представлява авангардни латиноамерикански изпълнители като Jessie Reyez и Omar Apollo. По думите ѝ в миналото, ако един изпълнител е искал да постигне успех, той е трябвало да бъде приоритет за звукозаписна компания, която да иска да ги подкрепи финансово.

„Беше толкова различно“, посочва тя. „Всъщност трябваше да наемем хора, които да излязат на улиците и да раздават листовки, да подаряват дискове. Беше много повече контакт лице в лице, от ръка на ръка“.

Звукозаписните компании все още са много важни за индустрията, но „не са всичко“, коментира тя. Сега изпълнителите използват огромната аудитория, която достигат в TikTok, за да създават истинска база от фенове, която може да купува мърчъндайз, да пълни барове и концертни зали.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:49 | 17.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още