IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Как TikTok прекроява музикалната индустрия?

Приложението даде тласък на кариерата на редица музикални изпълнители

12:19 | 17.09.22 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Hollie Adams/Bloomberg
Снимка: Hollie Adams/Bloomberg

Номер едно двигател на стрийминга

През 2021 г. над 175 песни, които станаха популярни в TikTok, достигнаха до Billboard Hot 100 – двойно повече спрямо предходната година, сочи годишният музикален доклад на TikTok.

„Това е нарицателно име и е наистина ефективно“, коментира Мери Рахмани, бивш директор на TikTok, която миналата година основа агенцията и звукозаписна компания Moon Projects. „Все още е платформа номер едно двигател на стриймове“.

По отношение на текущия поток от долари в музикалната индустрия, основното влияние на TikTok се крие в способността да тласка слушателите към услуги като Apple Music и Spotify.

През 2021 г. Spotify е платила над 7 млрд. долара отчисления според доклада на компанията. Тя плаща на звукозаписни компании, изпълнители и други правоносители на база на дела им от стриймовете, който се изчислява месечно. Изпълнител, който е отговорен за един от всеки 1000 стрийма в САЩ за месец, е свързан с 1 долар от всеки 1000, платени на правоносителите от американските отчисления.

TikTok е в позиция да печели от ролята си на компания, влияеща на музикалните вкусове, но не разкрива плановете си на този етап. Но има някои детайли, подсказващи за начина, по който мисли компанията ѝ майка.

През май ByteDance подаде заявление за търговската марка „TikTok Music” в Службата за патенти и търговски марки на САЩ. Услугата ще позволи на потребителите да слушат, споделят, купуват и свалят музика, разкриват документите, които компанията е подала. Говорител на TikTok не разкрива допълнителни подробности. Вместо това е насочил CNBC към общото изявление на компанията за ролята ѝ в музикалната индустрия.

„Със стотици песни, генериращи над 1 млрд. гледания на видео, и десетки изпълнители, подписващи звукозаписни договори в резултат на успеха им в платформата, TikTok поставя началото на тенденции, които намират отражение в културата, индустрията и класациите“, гласи то.

В момента TikTok има партньорства и лицензионни споразумения с големите звукозаписни компании като Universal Music Group, Warner Music Group и Sony Music Entertainment. Всички тези сделки са сключени между 2020 и 2021 г. Кирисано от Midia Research твърди, че на изпълнителите не се плаща директно на база на това колко често музиката им е гледана или ползвана.

Музиката не е нов пазар за TikTok. През 2017 г. ByteDance придоби стартъп, наречен Musical.ly – популярно приложение, което позволяваше на потребителите да създават видеа, използвайки музиката на други хора. ByteDance сля услугата с TikTok на следващата година.

„Чисто нова фен база“

Изпълнителят и автор на музика Джей Шон, чийто хитов сингъл „Down” оглави класациите на Billboard през 2009 г., започва да публикува в TikTok през 2019 г. като забавен начин да изразява себе си. Сега има над 460 хил. последователи в приложението и твърди, че платформата му е дала достъп до по-младото поколение.

„Достигам до чисто нова фен база“, споделя Шон в интервю. „Правя музика от 20 години, така че някои от тях са били деца, когато музиката ми е излязла, а сега започват да откриват по-стария ми каталог по този начин. Така че наистина е доста добър инструмент за това“.

Последна актуализация: 17:49 | 17.09.22 г.
Най-четени новини
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още