Китайската технологична компания NetEase обяви, че е придобила френски разработчик на игри, докато гигантът продължава агресивната си международна експанзия, пише CNBC.
Базираната в Ханджоу китайска фирма е купила Quantic Dream, с което прави първото си пълно придобиване на гейминг студио в Европа.
NetEase и нейният конкурент Tencent увеличават усилията си в чужбина, докато китайският пазар на игри се забавя заради по-строгите регулации.
През годините Tencent направи много придобивания и инвестиции в чуждестранни компании за игри. Сега NetEase наваксва.
Само тази година NetEase създаде студиа за игри в Япония и Съединените щати.
Обичайно компанията е по-фокусирана върху игрите за мобилни устройства и персонални компютри, които са изключително популярни в Китай. Мобилният гейминг носи над половината от световните ѝ приходи от игри. Но напоследък технологичният гигант разширява бизнеса си и в сферата на конзолните игри.
25-годишното студио Quantic Dream ще се фокусира „върху създаването и издаването на видео игри за всички платформи, както и върху поддръжката и издаването на заглавия на трети страни“, сочи прессъобщение.
Това подчертава намеренията на NetEase да се разрасне както в мобилните игри, така и в тези за персонални компютри и конзоли.
Придобиването на Quantic Dream отговаря на стратегията на NetEase за придобиване на добре познати международни герои и франчайзи. Quantic Dream в момента разработва игра, наречена Star Wars Eclipse, базирана върху космическата сага на Disney. NetEase вече пусна мобилни игри, базирани на „Хари Потър“ и „Властелинът на пръстените“.
Международните усилия на NetEase проличават в момент, в който китайските регулатори продължават да оказват натиск върху пазара на игри, макар че има известни сигнали, че разхлабват хватката си. Миналата година властите ограничиха времето, в което децата под 18-годишна възраст могат да играят онлайн игри. Освен това замразиха процеса по даване на лицензи за нови заглавия. В Китай игрите трябва да получат зелена светлина от регулаторите, за да бъдат издадени и монетизирани. Тези одобрения бяха подновени през април тази година.
В интервю за CNBC, дадено миналата година, Ху Джъпън, вицепрезидент на NetEase и един от водещите директори на бизнеса с видео игри на технологичния гигант, заяви, че целта му е компанията да започне да генерира 50% от приходите си от чужбина. За сравнение, в момента този дял е 10%.
Същевременно конкуренцията на световния пазар на игри става все по-ожесточена.
Sony, лидер в конзолните игри и производител на PlayStation, вчера обяви, че създава специално мобилно подразделение, което ще се конкурира с тези на китайски гиганти като Tencent и NetEase.