Netflix обмисля да предложи своята включваща реклами услуга на цена между 7 и 9 долара на месец, т.е. наполовина на най-популярния си план в момента, който струва 15,49 долара в САЩ, но няма реклами, предава Bloomberg.
Целта на компанията е да привлече абонати, които са склонни да гледат реклами в замяна на по-евтина месечна такса. Докато стрийминг пионерът се подготвя да пусне реклами за първи път, той се опитва да постигне деликатен баланс между достигането до по-ценово ориентираните потребители и предлагането на все пак приятно изживяване.
Netflix планира да продава около 4 минутни рекламни блокове на час за новата си услуга, което е значително по-малко от времето при другите играчи, твърдят източници на Bloomberg, запознати с плановете на компанията. Гигантът ще показва рекламите преди и по време на някои програми, но не и след тях. Освен това казва на рекламодателите, че иска да сключва по-малки сделки предварително, за да не обещае прекалено много и да натовари зрителите с рекламни паузи, допълват източниците, пожелали да останат анонимни.
Netflix планира да пусне новата си по-евтина опция през последното тримесечие на тази година на поне десетина пазара. Компанията каза, че пълното разгръщане на услугата по света може да почака до началото на следващата година. Подробности за услугата започнаха да се появяват, когато Netflix започна да се среща с бизнес партньори. Но много неща могат да се променят, докато компанията работи по планираното.
Netflix отдавна се представя като по-приятна алтернатива на кабелната телевизия. Хората могат да гледат телевизионни сериали и филми по заявка и без реклами. Те могат да прекратят абонамента си или да се присъединят по всяко време, без особени трудности, като имат достъп до огромен каталог от съдържание. Но загубата на абонати през първата половина на годината принуди мениджмънта най-сетне да се насочи към рекламата. Ръководителите на Netflix вярват, че по-евтината опция ще привлече както ценово ориентираните потребители, така и ще даде на тези, които са по-склонни да се откажат, по-евтина алтернатива. Новата услуга може да генерира по 8,5 млрд. долара годишно в глобален мащаб за Netflix до 2027 г., включително от абонаментни такси и реклама, твърдят от медийната консултантска компания Ampere Analytics.
Много кабелни мрежи включват между 10 и 20 минути реклами на час. Повечето стрийминг услуги имат по-кратки рекламни паузи от кабелните мрежи. Някои, като Hulu, дразнят зрителите, показвайки им една и съща реклама отново и отново.
Netflix се надява да избегне тези проблеми като заложи на по-внимателен старт. Тя няма да използва прекомерно таргетиране. Повечето хора ще виждат едни и също реклами. Освен това Netflix иска да се увери, че едни и също реклами не се показват постоянно.
Голяма част от работата ще бъде свършена от Microsoft, която спечели правото да бъде ексклузивен партньор в рекламните технологии и продажбите на Netflix. Технологичният гигант има малък опит в стрийминга, но изгради рекламен бизнес за 10 млрд. долара през последните няколко години. Netflix води преговори с филмови и телевизионни продуценти, а Microsoft – с много рекламни агенции и технологични доставчици. Заедно двете компании са се срещнали с някои рекламни агенции.
Netflix отказва да разкрие подробности за плановете си, а много рекламодатели, партньори и инвеститори все още имат въпроси. Компанията не е давала прогноза за това колко хора очаква да предпочетат рекламната ѝ услуга, нито кога ще започне да предлага на трети страни да измерват броя на гледащите. Гигантът пази своите метрики за аудиторията, които твърди, че са подходящи и ѝ дават конкурентно предимство. Рекламодателите обаче ще настояват външна фирма като Nielsen да измери колко души реално гледат.
Netflix се насочва към рекламата горе-долу по същото време като най-големия си конкурент – Disney+. Въпреки че Disney повишава цените на основния си план и задържа настоящата цена за рекламната си услуга, Netflix всъщност понижава цената за своята услуга.