Walt Disney изпревари Netflix с общия си брой стрийминг абонати, като заяви, че те са достигнали 221 млн. Освен това обяви, че ще увеличи цените за потребителите, които искат да гледат Disney+ или Hulu без реклами, предава Ройтерс.
Медийният гигант ще повиши месечната цена на Disney+ без реклами с 38% до 10,99 долара през декември, когато ще започне да предлага нова опция, която ще е на текущата цена, но ще включва реклами.
Цената на акциите на Disney нарасна с 6,9% по време на следборсовата търговия до 120,15 долара за брой.
През 2017 г. Disney заложи бъдещето си на изграждането на стрийминг услуга, конкурентна на Netflix, докато аудиторията се насочваше от традиционните кабелни опции към гледане на съдържание онлайн.
Пет години по-късно Disney изпревари Netflix по общ брой стрийминг потребители. Disney е добавила 14,4 млн. клиента на Disney+ през последното тримесечие, което се оказа над консенсусната прогноза на анализаторите за 10 млн. долара по данни на FactSet. Това се случи след пускането на сериала „Obi-Wan Kenobi”, част от вселената „Междузвездни войни“ и „Ms. Marvel” на Marvel.
Заедно с Hulu и ESPN+, Disney заяви, че е имала 221,1 млн. стрийминг абонати към края на тримесечието до 30 юни. Netflix пък обяви, че има 220,7 млн. абонати на стрийминг услугите си.
„Disney набира пазарен дял, докато Netflix среща трудности в привличането на повече абонати“, твърди анализаторът на Investing.com Харис Ануар. „Disney има още възможности за растеж на международните пазари, където бързо пуска услугите си и добавя нови потребители“.
За да помогне за привличането на нови потребители, Disney ще предложи включваща реклами версия от 8 декември за 7,99 долара месечно – същата цена, която сега таксува за версия без реклами, обяви компанията.
Цените за Hulu ще нараснат с 1 до 2 долара на месец през декември в зависимост от плана.
Компанията понижи своята дългосрочна прогноза за броя на абонатите на Disney+, обвинявайки за това загубата на правата за излъчване на крикет в Индия. Сега Disney очаква между 215 и 245 млн. абонати на Disney+ до края на септември 2024 г. Това е под диапазона от 230 млн. до 260 млн., които гигантът очакваше по-рано. Корекцията беше направена заради по-слабите очаквания за Индия.
Главният финансов директор Кристин Макарти обяви, че Disney очаква телевизионното ѝ стрийминг звено да генерира печалба за фискалната 2024 г. През последното тримесечие подразделението загуби 1,1 млрд. долара.
За фискалното трето тримесечие, завършило на 2 юли, Disney отчете коригирана печалба на акция от 1,09 долара, което е с 36% повече спрямо година по-рано, след като посетителите се стекоха към тематичните ѝ паркове. Анализатори, анкетирани от Refinitiv, очакваха печалба от 96 цента на акция.
Оперативната печалба от парковете, преживяванията и продуктовото подразделение е скочила повече от два пъти до 3,6 млрд. долара.
Стрийминг загубата е натежала на звеното за медии и развлечения, чиято печалба е спаднала с 32% до близо 1,4 млрд. долара.
Общите приходи са нараснали с 26% спрямо година по-рано до 21,5 млрд. долара, което се оказа над консенсусната прогноза на анализаторите за 20,96 млрд. долара.