Netflix Inc. претърпя две последователни тримесечия на загуба на абонати за първи път в историята си и заяви, че някои ключови стъпки, които предприема, за да увеличи приходите и ръста на абонатите, ще се случат едва през следващата година.
Компанията е загубила 970 хил. платени абонати през юнското тримесечие, което е по-малко от очакваните 2 млн. абонати. Netflix прогнозира, че през текущото тримесечие ще добави 1 млн. нетни нови абонати.
„Говорим за загуба на 1 млн. вместо за загуба на 2 млн. души, така че вълнението ни е смекчено от по-малко лошите резултати", заяви председателят и съизпълнителен директор на Netflix Рийд Хейстингс в разговора с анализаторите, цитиран от The Wall Street Journal. „Да загубиш един милион и да го наречеш успех" е трудно, каза той. „Но наистина сме подготвени много добре за следващата година“.
Акциите на Netflix поскъпнаха със 7,4% в следборсовата търговия. Книжата на Netflix преживяха труден период през 2022 г., като загубиха около две трети от стойността си от началото на годината.
Компанията се бори с нарастващата конкуренция от страна на конкурентни стрийминг услуги, пренаситения пазар в САЩ и нарастващата инфлация, която според наблюдатели може да свие разходите за развлечения. За да стимулира абонаментите и ръста на приходите, Netflix работи по пускането на план на по-ниска цена, поддържан от реклами, и планира да ограничи споделянето на пароли, като таксува домакинствата за споделяне на акаунти.
В писмо до инвеститорите във вторник компанията съобщава, че тези стъпки са планирани да влязат в сила през следващата година. Ръководителите на Netflix заявиха, че усилията за ограничаване на споделянето на пароли ще имат по-непосредствено въздействие върху приходите, отколкото поддържаното от реклами ниво на услугата, на което ще е нужно повече време, за да помогне съществено на компанията.
Междувременно мениджърите подчертаха важността на създаването на хитови предавания и филми и на агресивния маркетинг на съдържание, което може да предизвика интерес и да привлече нови клиенти.
Гигантът в областта на стрийминга работи и за намаляване на разходите. През последните месеци компанията е съкратила около 5% от работната си сила, твърди запознат с въпроса източник. Във вторник Netflix заяви, че мерките за намаляване на разходите са довели до разходи за съкращения в размер на около 70 млн. долара и непарична обезценка на някои лизингови договори за недвижими имоти в размер на 80 млн. долара.
Приходите на Netflix се оказаха по-ниски от очакваните, като нараснаха с 8,6% до около 8 млрд. долара, а оперативните приходи спаднаха с 15%. Нетната печалба възлиза на 1,44 млрд. долара, което е с 6,5% повече от отчетените 1,35 млрд. долара година по-рано. Netflix заяви, че колебанията на валутните курсове са натежали върху приходите и рентабилността, и прогнозира, че ръстът на приходите ще се забави до 4,7% през третото тримесечие.
След години на главоломно разрастване, подхранвано от международната експанзия, през последните няколко години темпото на увеличаване на броя на клиентите на Netflix се забави, тъй като се сблъска с конкуренцията на редица нови участници, включително Disney+ на Walt Disney Co., HBO Max на Warner Bros. Discovery Inc. и Apple TV+ на Apple Inc.
Конкурентните предизвикателства в отрасъла се засилват от по-трудната икономическа среда, което означава, че потребителите могат да намалят разходите си за услуги като стрийминг, заявиха анализатори на Morgan Stanley в бележка от понеделник. Банката очаква, че икономическото напрежение върху бюджетите на потребителите може да ги накара да намалят броя на стрийминг услугите, които използват.
В писмото си Netflix заяви, че вероятно ще стартира своето поддържано от реклами ниво „на няколко пазара", където разходите за реклама са значителни. „Подобно на повечето от нашите нови инициативи, намерението ни е да въведем услугата, да слушаме и да се учим, и да я актуализираме бързо, за да подобрим предлагането", заяви компанията.
Съизпълнителният директор Тед Сарандос заяви, че Netflix продължава да предоговаря някои лицензионни права, за да гарантира, че повече съдържание може да бъде включено в подкрепеното от реклами ниво, но че по-голямата част от това, което хората гледат в платформата, може да бъде включено в новото ниво без никакви промени.
Миналата седмица Netflix заяви, че Microsoft Corp. ще предостави технология за улесняване на поставянето на видео реклами. Компанията заяви, че се опитва да създаде рекламно изживяване, което да е по-малко смущаващо от рекламите в традиционната телевизия, но не уточни колко реклами на час ще включва новата услуга или какъв формат ще имат те.
Що се отнася до ограничаването на споделянето на пароли, Netflix заяви, че работи върху монетизирането на над 100-те милиона домакинства, които гледат Netflix, без да плащат директно за това. Компанията съобщи, че е стартирала два различни подхода в Латинска Америка, за да научи повече по темата. „Нашата цел е да намерим лесно за използване предложение за платено споделяне, което вярваме, че работи за нашите членове и за нашия бизнес, което да можем да пуснем през 2023 г.", пише в писмото на компанията.