От тази седмица американският концерн в областта на онлайн плащанията PayPal Holdings Inc. започна да съкращава служители, работещи в областта на управлението на риска и операциите, тъй като фирмата се опитва да увеличи печалбата си, след като през последните тримесечия ръстът на разходите за нейната платформа се забави, предава Bloomberg.
Агенцията цитира източници, които са помолили да не бъдат идентифицирани, тъй като става въпрос за конфиденциална информация. Според тях компанията е освободила десетки служители, които са работили в Чикаго, Омаха, Небраска и Чандлър, Аризона. Този месец PayPal също така обяви плановете си да съкрати окончателно над 80 души в централата си в Сан Хосе, Калифорния, показват подадените в този щат документи.
„PayPal непрекъснато оценява начина си на работа, за да гарантира, че сме подготвени да отговорим на нуждите на нашите клиенти и да работим с най-добрата структура и процеси в подкрепа на нашите стратегически бизнес професионалисти, докато продължаваме да растем и да се развиваме", се казва в изявление на компанията.
Разходите на потребители в платформите на PayPal се повишиха само с 15% през първото тримесечие до 323 млрд. долара, което е най-слабото увеличение от поне пет години, когато прекъсванията във веригата за доставки възпрепятстваха покупките в електронната търговия, а с отшумяването на пандемията повече потребители се върнаха към пазаруването в магазините. А освен това бившата компания майка на фирмата EBay Inc. бързо премества плащанията от платформата на PayPal на други места.
През последните години броят на служителите на PayPal нарасна и фирмата приключи миналата година с 30 900 служители, което е с 33% повече от нивата преди пандемията.
През миналия месец фирмата заяви, че работи за подобряване на оперативния ливъридж - или способността да се увеличават приходите по-бързо от разходите. Главният изпълнителен директор Дан Шулман заяви, че компанията е започнала да опростява своя оперативен модел преди пандемията, но експлозията на обемите в нейната платформа в първите дни на епидемията я е принудила да отложи тази дейност.
„Сега се връщаме към тази задача с нов фокус, енергия и цел", обещава Шулман.
PayPal предупреди в регулаторна документация, че е направила разходи за 20 млн. долара, свързани с преструктурирането си през първите три месеца на годината, след като е започнала „стратегическо намаляване на съществуващата глобална работна сила". По-голямата част от разходите са били свързани с обезщетения за напускане и други ползи за служителите, заявиха от PayPal.
Сега компанията очаква да понесе допълнителни разходи за преструктуриране в размер на 100 млн. долара през тази година, въпреки че съкращаването на работни места в крайна сметка ще помогне на фирмата да икономиса около 260 млн. долара годишно от разходи, свързани със служителите.
„Продължаваме да преразглеждаме нуждите си от офиси поради новите ни модели на работа", се казва в документацията на PayPal. „Очаква се стратегическите действия и паричните плащания, свързани с този план, да приключат по същество до четвъртото тримесечие на 2022 г.“ поясняват от фирмата.