Американската компания за електронна търговия Etsy отчете като цяло по-добри от очакваните резултати за първото тримесечие в сряда, но подобно на EBаy зададе слаби насоки за текущото тримесечие, което подсказва, че секторът на електронната търговия се охлажда след подема, предизвикан от пандемията.
С финансовите си резултати компанията, фокусирана върху ръчно изработени и винтидж артикули и занаятчийски консумативи, отговори и отчасти надмина очакванията. Печалбата на акция възлиза на 60 цента спрямо очакванията на анкетирани от Refinitiv анализатори за същата сума. Приходите са 579 млн. долара спрямо очаквания за 575 млн. долара.
Etsy, подобно на eBay, се сблъсква с нарастващите опасения, че компаниите за електронна търговия няма да могат да поддържат високия растеж, на който се радваха по време на пандемията от коронавирус. По време на пандемията компаниите от сектора в целия свят се активизираха, което се отрази благоприятно на темповете им на растеж и повиши цените на акциите им.
След две години на прекомерен растеж инвеститорите се подготвят за забавяне, особено когато икономиката продължава да се възстановява и потребителите се връщат в магазините.
Дори Amazon, чийто бизнес се разрастваше с главоломни темпове по време на пандемията, не е имунизиран срещу възстановяването на електронната търговия. През миналата седмица компанията предупреди, че може да отбележи трето поредно тримесечие на едноцифрен ръст на приходите, като през настоящия период се очаква те да нараснат с между 3 и 7%.
Приходите на Etsy са се увеличили само с 5,2% в сравнение с предходната година, като за първи път ръстът на приходите е едноцифрен. Компанията заяви, че очаква приходите за второто тримесечие да бъдат между 540 и 590 млн. долара, което е под прогнозата на анализаторите за 628 млн. долара по данни на StreetAccount. Брутните продажби на стоки през тримесечието се очаква да бъдат в диапазона между 2,9 млрд. и 3,2 млрд. долара, докато анализаторите прогнозираха те да са в размер на 3,4 млрд. долара, според StreetAccount.
Главният изпълнителен директор на Etsy Джош Силвърман обвини за по-слабите прогнози трудните сравнения спрямо епохата на пандемията, но заяви, че остава оптимист по отношение на потенциала на бизнеса за устойчив растеж в дългосрочен план.
„Излизаме от безпрецедентно време - и в рамките на него Etsy имаше безпрецедентен растеж", каза Силвърман в изявление. „В свят с много повече възможности за избор нашите прогнози предполагат спад с ниски до високи едноцифрени стойности за брутните продажби на стоки на пазара на Etsy на годишна база - запазвайки над 90% от ръста, който постигнахме през последните 2 години. Въпреки несигурността в краткосрочен план имаме достатъчно основания да останем оптимисти в дългосрочен план“.
Финансовият директор на Etsy Рейчъл Глейзър заяви по време на разговора с анализаторите, че компанията е започнала да наблюдава забавяне на продажбите през февруари и то се е „влошило през цялото тримесечие". Като катализатори на забавянето тя посочи нарастващата инфлация, икономическото възстановяване и войната в Украйна.
„Със сигурност това беше малко непредсказуемо и нестабилно начало на годината", добави Глейзър.
Силвърман омаловажи влиянието на бунта на продавачите през миналия месец, по време на който хиляди продавачи поставиха дигиталните си магазини в „режим на почивка" в знак на протест срещу неотдавнашното повишаване на таксите. По време на разговора той заяви, че по-малко от 1% от продавачите на Etsy временно са затворили магазините си и компанията „не е забелязала съществено въздействие върху дела на напускащите" в платформата.