Руският интернет гигант „Яндекс“ постепенно прекратява дейността на своята услуга за хранителни стоки Yango Deli в Париж, съобщи негов говорител в четвъртък, като се позова на лоши резултати и намекна, че може да последва излизане и от лондонския пазар.
Услугата, която има за цел да доставя поръчки за хранителни стоки в рамките на 15 минути, използвайки „тъмни складове“ - специализирани складове, които обслужват само онлайн клиенти - оперира също така в Израел и под друга марка на основния си пазар в Русия.
„Yango Deli постепенно преустановява дейността си по свръхбърза доставка на хранителни стоки в Париж", заяви говорител на Yango Deli пред Ройтерс. „Това беше пилотен проект с малък брой складове и той не постигна нашите вътрешни цели“.
Говорителят също така заяви, че към лондонското подразделение има интерес от други компании.
„Пазарът на свръхбързи доставки в Лондон е силно конкурентен и ние виждаме значителен интерес към нашия бизнес там, включително от страна на равнопоставени компании", каза говорителят, като добави, че не може да даде повече подробности.
Източник, запознат с въпроса, заяви, че дискусиите за закриване на операцията в Париж, която стартира миналото лято, са в ход от началото на февруари, като решението е фокусирано върху резултатите.
За Лондон, където услугата стартира през есента на миналата година, източникът заяви, че Yango Deli разглежда няколко сценария за запазване на постигнатото от екипа, един от които е евентуална продажба,.
Компанията разполага с пет тъмни склада в Лондон, в които се съхраняват около 2 500 артикула. Постоянните клиенти са около 40%, което според собствените оценки на Yango Deli е с около 1,5% повече от средното за пазара.
Лондонското подразделение се управлява на местно ниво от Deli International Limited, регистрирано в Обединеното кралство дружество.
Листната на Nasdaq и в Нидерландлия, „Яндекс“ и нейните дъщерни дружества досега са избягвали западните санкции, които орязаха достъпа на Русия до световните финансови системи и вериги за доставки.
Бившият заместник-изпълнителен директор Тигран Худавердян напусна компанията, след като Европейският съюз му наложи индивидуални санкции, което според „Яндекс“ е било шокиращо и изненадващо.
ЕС разкритикува компанията за това, че предупреждава руските потребители, които търсят новини за Украйна в нейната търсачка, за ненадеждна информация в интернет.
Междувременно компанията сигнализира, че не разполага със средства за покриване на потенциално изкупуване на конвертируеми облигации поради спиране на търговията с акциите ѝ, листвани на Nasdaq, а по-рано през март изтичане на данни разкри личните данни на потребителите на нейното приложение за доставка на храна "Яндекс Еда".