След пандемията броят на професиите, които позволяват дистанционна работа, се увеличи значително и хората избират да комбинират работата с почивката и се насочват към каравани и къмпинги. Това коментира Николай Неков, създател на платформата Karavani.bg, в ефира на предаването „В развитие“ по Bloomberg TV Bulgaria.
„Хората осъзнаха, че могат да са продуктивни на много места. Митът, че извън офиса се правим, че работим, се развенча и компаниите създадоха процеси, с които това е лесно и възможно, като много от тях активно окуражават работещите да изберат този начин на работа. Нашето впечатление е, че около 25% от хората, които резервират каравани, съчетават почивката с работата“, казва той.
По негови думи още миналата година се забелязва тенденция за увеличаване на броя на работещите в къмпингите и караваните, като много от тези клиенти предпочитат по-дългосрочен престой. „Над 65% от хората искат да останат поне един месец на такова място“, посочи Неков.
Според него къмпингите вече не са само нискобюджетна опция с базови условия, а предлагат пълен комфорт и удобства. Увеличават се среднобюджетните и високобюджетните опции, като високобюджетните са най-търсени и към момента почти изцяло са пълни до края на септември. „В миналото почивката на каравана е била нисък ценови сегмент, сега повечето са в среден и висок ценови сегмент, като високият сегмент е напълно резервиран“, казва той.
Неков посочва, че наличието на условия като санитарен възел, кухня и високоскоростен интернет, са много по-важни фактори при избора на клиентите, отколкото самото местоположение на къмпинга. „Важно е колко е удобно самото място, а не локацията му. Къмпингите, които са инвестирали повече, успяват да привлекат повече клиенти“, категоричен е той. „Има места, които са по-близо до разбирането за вила отколкото за каравана. Все още няма места със собствен басейн, но къмпингите са отворени за такъв тип партньорства и със сигурност се наблюдават места с доста удобства, свобода, близост до морето“.
Според него условията у нас са достатъчно добри, за да привлекат и много чужденци от Западна Европа, където пътуванията с каравани и кемпери са много по-развити и разпространени.
Вижте целия разговор във видеото на Bloomberg TV Bulgaria