Американският оператор на компанията за бърза мода Forever 21 подаде в неделя молба за обявяване в несъстоятелност по глава 11 за втори път в рамките на шест години. Дружеството е затруднено от намаляващия трафик в търговските центрове и нарастващата конкуренция от страна на онлайн търговците на дребно, съобщава Ройтерс.
Този ход вероятно означава ликвидация на компанията, която не успя да намери купувач за своите около 350 магазина в САЩ. Търговската ѝ марка и интелектуална собственост, която все още се държи от дружество, наречено Authentic Brands Group, може да продължи да съществува под друга форма.
Възходът на електронната търговия в комбинация с бавното отмиране на американските мегамолове се оказа траен проблем за Forever 21. Преди близо шест години компанията подаде молба за защита от банкрут по глава 11 и беше изкупена от Sparc – съвместно предприятие между собственика на марката Authentic Brands Group и операторите на молове Simon Property и Brookfield Asset Management.
От Forever 21 заявиха, че ще организират ликвидации в магазините си, като едновременно с това ще проведат контролиран от съда процес на продажба и маркетинг на някои или всички свои активи.
Според подадената в съда по несъстоятелността в окръг Делауеър молба компанията е посочила приблизително активи в размер от 100 до 500 млн. долара, а задълженията са в размер от 1 до 10 млрд. долара. В документацията са посочени и брой на кредиторите между 10 001 до 25 000.
В случай на успешна продажба Forever 21 заяви, че може да не стигне до пълното прекратяване на дейността, за да улесни сделката за продължаване на дейността.
Компанията заяви, че магазините и сайтът ѝ в Съединените щати ще останат отворени и ще продължат да обслужват клиенти, а международните ѝ магазини не са засегнати.
Forever 21 е собственост на Catalyst Brands – дружество, създадено на 8 януари чрез сливането на предишния собственик на Forever 21 – Sparc Group, и JC Penney – верига универсални магазини, която от 2020 г. е собственост на оператори на търговски центрове и Simon Property Group.
Когато Catalyst Brands беше създадена, тя каза в изявление, че „проучва стратегически възможности“ за Forever 21.
Authentic Brands ще продължи да притежава търговската марка и интелектуалната собственост на Forever 21, която може да продължи да съществува под някаква форма. Миналата година главният изпълнителен директор на Authentic Brands Джейми Солтър нарече придобиването на Forever 21 „най-голямата грешка, която направих“.
Основана в Лос Анджелис през 1984 г. от южнокорейски имигранти, в най-силния си момент Forever 21 беше популярна сред младите купувачи, които търсеха стилни, но достъпни дрехи. Към 2016 г. компанията управлява около 800 магазина в световен мащаб, като 500 от тях са в Съединените щати.