Шведската модна верига Hennes & Mauritz AB (H&M) обяви по-добра печалба за четвъртото тримесечие от очакванията, подкрепена от стратегията на главния изпълнителен директор Даниел Ервер за промяна на компанията, предаде Bloomberg.
Оперативната печалба за трите месеца до края на ноември възлиза на 4,6 млрд. шведски крони (420 млн. долара), съобщи H&M в четвъртък, надминавайки прогнозата на анализаторите за 4,3 млрд. крони. Оперативният марж също e по-висок от очакванията и възлезе на 7,4%.
Продажбите обаче бележат ръст от 3% в местна валута за тримесечието, което е по-слабо увеличение от прогнозите на анализаторите, разкривайки, че новият главен изпълнителен директор продължава да се сблъсква с предизвикателства.
Ервер, който пое ръководството преди една година, се фокусира върху всички аспекти на бизнеса - от коригиране на избора на продукти до намаляване на излишните запаси и маркетинг на фона на конкуренцията от страна на собственика на Zara Inditex SA и новите онлайн играчи като китайската Shein.
"H&M предприе различни стъпки, за да подобри предлагането си за клиентите, което би трябвало да доведе до по-силни резултати в продажбите с течение на времето", пише анализаторът на RBC Ричард Чембърлейн. "Въпреки това много неща трябва да се подобрят и поради това смятаме, че възстановяването вероятно ще бъде донякъде откъслечно и непоследователно", посочва той.
Акциите на H&M се поевтинели с близо 12% за последната една година, за разлика от книжата на Inditex, чието поскъпване е с 32% за същия период. Испанската компания трябва да отчете резултатите си за цялата година през март.
В стремежа си да привлече ценово чувствителните купувачи H&M инвестира значителни средства в маркетинг и налагане на марката, включително чрез партньорства с известни личности, популярни сред по-младите. Компанията вече предупреди през септември, че е малко вероятно да постигне целта за оперативен марж от 10% за цялата година, позовавайки се на "външни фактори", включително кризата с разходите за живот.