Инвеститорите имат големи надежди, че Burberry ще започне да показва признаци на напредък във възстановяването си, когато британската луксозна марка отчете продажбите си за ключовия сезон на празнично пазаруване този петък, пише Ройтерс.
Джошуа Шулман, който пое ръководството като главен изпълнителен директор преди шест месеца, обеща да изгради отново марката и да възвърне загубения пазарен дял – трудна задача на изпитващия затруднения пазар на луксозни стоки. Шулман се фокусира върху продукти като тренчкотите, с които Burberry е най-известна.
Акциите на Burberry са поскъпнали с над 70%, след като в началото на септември достигнаха почти 15-годишно дъно, тъй като инвеститорите залагат, че песимизмът около марката е достигнал своя връх и Шулман ще успее да повиши продажбите отново.
Анализаторите очакват Burberry да отчете спад от 12% на сравнимите продажби за тримесечието до края на декември, според консенсусната оценка на компанията, което е подобрение спрямо понижението от 20%, отчетено за шестте месеца до края на септември.
Купувачите в САЩ биха могли да бъдат катализатор за Burberry, ако тя подобри видимостта си там – нещо, за което Шулман намекна, че е в плановете му. Той заяви пред инвеститорите през ноември, че има „голям фокус върху Америка“, където марката е сравнително слаба.
Луксозните марки навсякъде се надяват, че потребителите в САЩ ще харчат повече за дизайнерска мода и скъпи чанти, тъй като намаляването на данъците и силният фондов пазар дават тласък на богатите американци.
Новите рекламни кампании на Burberry акцентират повече върху наследените от миналото шлифери и шалове, отколкото върху чантите и обувките, опитвайки се да си върнат клиентите, които според Шулман са били отблъснати от по-малко разпознаваемите модели и по-високите цени.
Тренчкотите и шаловете формират между 35% и 40% от продажбите и в исторически план са имали по-висока рентабилност в сравнение с други категории.
Непосредствената цел на Burberry е да се върне към годишни приходи от 3 млрд. паунда (3,7 млрд. долара) – ниво, което за последно е постигнала през финансовата 2022-2023 г. Това ще отнеме време: понастоящем анализаторите очакват продажбите през финансовата година до края на март 2025 г. да достигнат 2,39 млрд. паунда.


Виц на деня - 18 декември
Мачовете по ТВ днес (18 декември)
Без ток във Варна на 18 декември 2025
Времето във Варна на 18 декември 2025
18 декември е определен за Международен ден на мигранта
Как китайският износ подкопава бъдещето на поколението Z в Азия
Изкуственият интелект захранва икономиката на Тръмп, но избирателите се тревожат
Ердоган моли Путин да си прибере С-400, за да спечели благоразположението на САЩ
Standard Chartered за AI рисковете
Какви мечки? Анкета на BofA показа растящ оптимизъм сред инвеститорите за 2026 г.
Audi връща А4 – какво да очакваме
Автомобилите с най-добри аудио системи
Mercedes разкри подробности за китайския мотор в новия CLA
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Епъл - копие на майка си Гуинет Полтроу
Радостин Василев обеща да има "голям бой" в парламента
Владимир Путин нарече европейските лидери "малки прасета"
Отиде си големият Боян Радев
Вандализъм в столичния квартал "Мотописта”: Над 20 коли осъмнаха с нарязани гуми