Продажбите на швейцарския конгломерат за луксозни стоки Richemont неочаквано са нараснали с двуцифрен темп в сезона на празничното пазаруване, предаде Bloomberg.
Продажбите са се увеличили с 10% през трите месеца до края на декември при постоянни валутни курсове, съобщи компанията собственик на марката Cartier в четвъртък. Анализаторите очакваха значително по-слаб ръст от 0,92%.
Въпреки че Richemont и други компании за луксозни стоки бяха засегнати от по-слабото търсене на стоки от висок клас след години на агресивно повишаване на цените, резултатите показват признаци на възстановяване.
Продажбите на Richemont в Азиатско-Тихоокеанския регион са се понижили със 7% през последните три месеца, което все пак е много по-добре от прогнозите. Китайските купувачи проявяват по-слаб апетит към луксозни стоки на фона на притесненията за състоянието на пазара на недвижими имоти.
Някои компании с фокус върху най-богатите клиенти преминаха през кризата по-добре от тези, които са насочени към по-малко заможните. По-рано тази седмица Brunello Cucinelli SpA обяви силни тримесечни приходи и прогнозира ръст на продажбите от 10% през тази и следващата година. Италианската марка продава якета от кашмир и викуня за 17 500 евро.