Японският собственик на световната верига за дрехи Uniqlo обяви в четвъртък, че оперативната печалба за първото тримесечие се е увеличила със 7,4% - стабилен старт на плана да постигне рекордна печалба за четвърта поредна година, съобщава Ройтерс.
Fast Retailing заяви, че оперативната печалба е достигнала 157,6 млрд. йени (996,84 млн. долара) през трите месеца до края на ноември.
За сравнение, печалбата възлезе на 146,6 млрд. йени година по-рано. Резултатът все пак е под консенсусната оценка в анкета на LSEG сред шестима анализатори за 160 млрд. йени.
Fast Retailing запази прогнозата си за годишната оперативна печалба от 530 млрд. йени след рекордната печалба от 500,9 млрд. йени миналата година.
Известна с евтините си, трайни полари и памучни тениски, Fast Retailing отдавна се смята за показател за потребителските разходи в Япония и от известно време в Китай, където има над 900 магазина Uniqlo.
Местните продажби в Япония са получили тласък от ръста на безмитното пазаруване на фона на туристическия бум в страната, подсилен от слабата йена.
Ръстът на продажбите в Китай обаче се забавя, което накара компанията да намали броя на планираните нови магазини и да приеме стратегия, при която променя дизайна на по-слабо представящите се магазини.
Подобрените маржове на печалба и международната популярност на бранда подкрепиха рекордните резултати миналата година.