IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Джими Чу: AI не може да бъде използван за всичко в модата

Прочутият дизайнер помага на млади таланти да последват стъпките му

17:19 | 30.12.24 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

От британските кралски особи до холивудските звезди, луксозните обувки на Джими Чу са носени от безброй знаменитости по червените килими по целия свят.

Сега Чу помага на следващото поколение модни дизайнери да следват стъпките му, като открива онлайн магазин за продажба на дрехи и аксесоари, изработени от студенти и възпитаници на неговата дизайнерска програма JCA London Fashion Academy, пише CNBC.

„Баща ми винаги ми е казвал, че ако имате знанията и уменията, ако предадете наследството си, тогава по-младото поколение също [може да има] всички умения и знания“, коментира той пред медията. Чу е роден в Малайзия, където баща му го е научил как да прави обувки на ръка.

Чу отвори академията през 2021 г., където предлага на студентите бакалавърска и магистърска степен по предприемачество в дизайна и иновациите на бранда, като бизнесът е ключова част от програмата.

„Много е важно... да им помогнем да започнат бизнес, да видят как да продават“, споделя Чу.

Студентите учат маркетинг и PR и пишат бизнес планове с цел създаване на собствено „микро“ модно предприятие, след като се дипломират, гласи описанието на уебсайта на академията.

„Дори и най-талантливите модни дизайнери ще се провалят, ако нямат бизнес нюх“, казва Чу.

Академията откри и временна физическа локация – JCA Retail Gallery – на приземния етаж на луксозния комплекс White City Living в западната част на Лондон, където колекциите на студентите са изложени и продадени миналата седмица.

„Идеята за започването на това беше да се даде платформа на студентите да продават работите си, без да се налага да плащат таксите, които обикновено се плащат за наемане на магазин, и да им се даде възможността да говорят пред широката публика“, коментира Оливия Блек, един от възпитаниците на академията и съкуратор на JCA Retail Gallery. Търговската площ е подарена на академията от фирмата за недвижими имоти Berkeley Group.

Блек твърди, че Чу е дал обратна връзка за нейната едноименна марка по време на създаването ѝ, като я е посъветвала да развие идеята за мотива на бранда – орел. „Той винаги казва да се фокусираш върху нещо, което прави дрехата наистина специална“, посочва Блек.

Устойчивостта е фокус за студентите. Много от дрехите са произведени от платове втора употреба, докато някои са създадени с идеята да са модулни – с ципове или панделки, позволяващи добавяне или премахване на ръкави или крачоли за различни поводи. Чу е предложил на дизайнерите да използват изрезките от производството на луксозни облекла, за да правят по-достъпни дрехи.

Миналата година McKinsey прогнозира, че генеративният изкуствен интелект (AI) ще добави между 150 млрд. и 275 млрд. долара към оперативната печалба на модния и сектора за луксозни стоки през 2026 г.

Какво обаче мисли Чу за AI и неговото влияние върху модната индустрия? По думите му изкуственият интелект е полезен за упражненията на студентите, или за превеждане на писма от китайски, но предупреждава, че не трябва да бъде използван за всичко.

„Тъй като хората могат да видят дали ползвате AI, всичко ще бъде еднакво“, казва той. „Може да го ползвате като насока, но не и на 100% да приемете предложенията му или да направите всичко. В противен случай сте загубили уменията си“, казва Чу.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:19 | 30.12.24 г.
Най-четени новини
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още