Ураганите и необичайно топлото време нанесоха удар на продажбите на Gap през фискалното трето тримесечие, но компанията за дрехи все пак публикува по-добри от очакваното резултати, което я накара да повиши прогнозата за годишните си приходит за трети път тази година, пише CNBC.
Gap, която притежава марките Old Navy, Banana Republic, Athleta и едноименния си бранд, сега очаква приходите ѝ от продажби през фискалната 2024 г. да се повишат между 1,5% и 2% в сравнение с предходната прогноза за „леко увеличение“. Това изпреварва ръста от 0,4%, който анализаторите от LSEG очакваха, и е добър предвестник за изключително важния празничен сезон за пазаруване, който вече започна.
Компанията също така очаква брутните ѝ маржове и оперативната ѝ печалба да нараснат повече от по-рано прогнозираното.
Цената на акциите на Gap се повиши с около 13% по време на следборсовата търговия.
Gap отчете нетна печалба за тримесечието до 2 ноември в размер на 274 млн. долара, или 72 цента на акция, в сравнение с 218 млн. долара, или 58 цента на акция, година по-рано.
Приходите от продажби са нараснали до 3,83 млрд. долара, което е с 2% повече от сумата година по-рано.
Бизнесът на Gap беше засегнат от необичайно топлото време, което се отрази с около 1 процентен пункт на ръста на приходите от продажби през тримесечието, докато бурите и ураганите доведоха до спад от 2% на общите продажби в магазините, коментира главният изпълнителен директор Ричард Диксън в интервю за CNBC.
„Имахме необичайни обстоятелства, урагани, бури, които доведоха до затварянето на близо 180 обекта в пика на удара“, допълни Диксън. По думите му бурите са засегнали най-много Old Navy, най-голямата марка на Gap по приходи.
Веднага щом времето се промени, продажбите са се „възстановили“ и сезонът на празничното пазаруване се радва на „силен старт“ досега, коментира Диксън.
Откакто Диксън пое ръководството на Gap преди малко повече от година, той работи, за да върне бизнеса към успеха след години на спад. Под негово ръководство компанията се насочи към носталгичен маркетинг и партньорства със знаменитости, за да си върне културното значение. Приходите от продажби нараснаха през последните четири тримесечия, но компанията все още е по-малка, отколкото беше преди. Критиците казват, че трябва да направи повече, за да коригира продуктовия си асортимент и да стимулира продажбите при пълни цени.