IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

След 22 години битка Manolo Blahnik отвори първия си магазин в континентален Китай

Брандът води дълго съдебно дело, за да може да използва името си в страната

14:06 | 08.11.24 г.
Снимка: Bloomberg LP
Снимка: Bloomberg LP

Производителят на луксозни обувки Manolo Blahnik – марката с многобройни фенове заради присъствието ѝ в телевизионния хит "Сексът и градът", отвори първия си магазин в континентален Китай след 22-годишна битка за правото да използва името си, съобщава Ройтерс.

Магазинът се намира в луксозния търговски център Plaza 66 в Шанхай.

През следващите пет години брандът очаква да отваря по още един магазин годишно, т.е. общо пет магазина, като Пекин и Чънду са следващите вероятни локации.

Брандът, кръстен на испанския си основател, доскоро беше ограничен в способността си да търгува под името си в Китай, след като местен бизнесмен регистрира търговски марки, свързани с Manolo Blahnik, през 1999 г.

В Китай първият, регистрирал търговска марка, е първи по право да я ползва, като не се изисква компаниите да доказват предишна употреба на бранд, за да претендират за него. Преди две години Върховният народен съд на Китай се произнесе в полза на компанията.

„Бяхме много, много благодарни да възвърнем нашата търговска марка“, коментира Кристина Бланик, която е племенница на основателя на компанията, в интервю за агенцията.

Компанията отвори и два нови магазина в Хонконг през октомври.

Manolo Blahnik дебютира в Китай на фона на спада на продажбите на марките от висок клас заради слабия икономически растеж и влошаването на потребителското доверие. Бланик казва обаче, че никой от компанията не се притеснява от това, защото едва стартират дейността си в страната.

Пазарът на луксозни обувки в Китай се оценява на около 5 млрд. долара през 2024 г. и се очаква да расте средно с по 7,6% до 2029 г., според изследователската фирма Statista.

Manolo Blahnik ще се конкурира с брандове като Jimmy Choo и Christian Louboutin, които имат предимството да присъстват на пазара в Китай повече от десетилетие.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:06 | 08.11.24 г.
Най-четени новини
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още