IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Prada и Axiom Space представиха скафандъра за космонавтите на лунната мисия „Артемида 3“

На външен вид костюмът не се отличава от това, което и досега са носили астронавтите в Космоса

20:04 | 16.10.24 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Piero Cruciatti/Anadolu via Getty Images
Снимка: Piero Cruciatti/Anadolu via Getty Images

Италианската компания за луксозни дрехи Prada и базираният в Хюстън стартъп Axiom Space представиха в сряда дизайна на скафандъра, който ще бъде използван от астронавтите на мисията на НАСА до Луната „Артемида 3“, планирана за 2026 г., съобщава Ройтерс.

На външен вид скафандърът не се отличава много от това, което и досега са носили астронавтите в Космоса. Това е познатият обемен бял костюм с добавен червен кант и сиви квадрати на коленете и лактите.

Новият скафандър, наречен Axiom Extravehicular Mobility Unit (AxEMU), бе показан в рамките на Международния конгрес по астронавтика в Милано. Целта му е да обедини функционалност и естетика за справяне с предизвикателните условия на Луната.

Снимка: Piero Cruciatti/Anadolu via Getty Images Снимка: Piero Cruciatti/Anadolu via Getty Images

Мисията „Артемида 3“ е планирана да бъде първото кацане на хора на спътника от „Аполо 17“ през 1972 г.

Скафандрите са направени да издържат на екстремните температури на лунния Южен полюс, както и на мразовития студ на тъмната страна на спътника в продължение на поне два часа, се казва в съвместно изявление на двете компании.

AxEMU вече е преминал редица тестове, включително и такива под вода, за да се симулира лунната среда. Костюмът е почти на финалния етап на разработването си, се посочва още.

„Много съм горд с резултата, който показваме днес, което е само първата стъпка в дългосрочното ни сътрудничество с Axiom Space“, посочва главният маркетинг директор на Prada Лоренцо Бертели.

От своя страна, Мат Ондлер, президент на Axiom Space, заяви, че „иновациите се случват наистина, когато обединим различни екипи заедно, различен бекграунд, различно образование, различни умения“.

С развитието на космическата индустрия, включително и за туризъм, луксозните марки започват да разглеждат възможности за партньорства. Миналия месец френската модна фирма Pierre Cardin представи тренировъчен екип за астронавти, който се очаква да се използва в центъра на Европейската космическа агенция в Кьолн.

Хотелската група Hilton пък работи с Voyager Space по дизайна и разработването на кабините на екипажа на планираната космическа станция за комерсиална употреба Starlab.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:33 | 16.10.24 г.
Най-четени новини
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още