Очаква се новият главен изпълнителен директор на Nike да насърчи усилията на компанията да възстанови отношенията си с търговците на дребно, за да активизира продажбите. По този начин той ще обърне гръб на стратегията на напускащия лидер Джон Донахю, която се фокусираше върху продажбите на дребно в собствените магазини и уебсайта на спортния гигант, пише в анализ на Ройтерс.
По-рано тази седмица компанията назначи ветерана Елиът Хил за свой главен изпълнителен директор, с което вдъхна доверие у инвеститорите относно връщането на компанията към успеха. Това се случва, след като Nike направи няколко погрешни стъпки в стратегията си и се изправи пред засилена конкуренция.
„Бордът на Nike (включително контролиращата фамилия Найт) искаше лидер с обширни познания за компанията, който да се справи със скорошните проблеми, най-належащият от които са усилията на Донахю да даде приоритет на директните продажби пред разработването на продукти и отношенията с търговците на дребно“, посочва анализаторът на Morningstar Дейвид Суорц.
Донахю, който е бивш директор на eBay, пое ръководството на Nike през 2020 г. с идеята да изгради нейния бизнес с онлайн търговия и да подкрепи подразделението за продажби директно на потребителите.
Това означаваше да се опитва да продава повече продукти през собствените магазини на Nike, през приложението и уебсайтовете ѝ, на пълна цена, като разчиташе по-малко на търговци на дребно като Foot Locker и Macy’s.
Тази промяна в стратегията не сполучи, позволявайки на по-нови брандове като On Holdings и Hoka да си извоюват повече място по рафтовете на магазините и да откраднат по-голям пазарен дял от Nike.
По-рано тази година ръководството на Nike призна, че досегашната стратегия не е стимулирала растежа според очакванията, а гигантът губи позиции, особено в категорията за бягане.
Nike възлага големи надежди на годината на Олимпийските игри, която да ѝ помогне да си върне част от пазарния дял, докато компанията насочва вниманието към продукти като Alphafly 3 и Pegasus. Освен това гигантът планира да пусне нови маратонки за до 100 долара, за да привлече купувачите, които са по-ценово ориентирани.
Каква ще бъде стратегията на Хил ще стане по-ясно по време на деня на инвеститора през ноември.
„Въпреки че не очакваме Nike да се откаже напълно от насочването си към директните продажби към потребителите, гледаме на назначението на Елиът Хил за главен изпълнителен директор като на ясна индикация, че Nike се фокусира върху продуктовите иновации“, коментира Брайън Нейджъл, анализатор в Oppenheimer.