IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Майкъл Корс: По-трудно се продават луксозни чанти в ерата на TikTok и Тейлър Суифт

Прочутият дизайнер признава, че пазарът може бързо да охладнее към някой бранд

10:02 | 17.09.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Martin Divisek/Bloomberg
Снимка: Martin Divisek/Bloomberg

Във федерална съдебна зала в понеделник известният моден дизайнер Майкъл Корс говори за тежкото предизвикателство да останеш актуален в свят, в който марките могат да се издигат и залязват въз основа на станали изключително популярни видеоклипове в TikTok и снимки на чанти в ръцете на знаменитости като Тейлър Суифт и Бионсе, пише CNBC.

Корс даде началото на седмицата на свидетелски показания в антимонополния процес в Манхатън, свързан с делото на Федералната търговска комисия, което се опитва да блокира придобиването на Capri за 8,5 млрд. долара от Tapestry. Ако бъде одобрено, споразумението ще постави шест модни бранда под шапката на една компания: Coach, Kate Spade и Stuart Weitzman (и трите на Coach) с Versace, Jimmy Choo и Michael Kors.

Федералната търговска комисия призова за свидетелстване Корс, който основа едноименния си бранд през 1981 г. на 22 години и все още служи като негов главен творчески директор. В своите коментари дизайнерът описа как по-старите марки като неговата страдат и могат да загубят интереса на потребителите.

„Понякога си най-горещото нещо на пазара“, коментира той. „Понякога пазарът охладнява. Понякога е студен към теб“.

Той признава, че неговата едноименна марка е изпаднала в немилост и се нуждае от освежаване. „Мисля, че достигнахме точката на умора от марката“, посочва Корс.

Федералната търговска комисия твърди, че поставянето на компании, особено с Coach и Michael Kors, под един покрив, би създало гигант на пазара на чанти, който ще има силата на повишава цените за клиентите, като същевременно предлага същите или по-лоши продукти.

От друга страна, адвокатите на Tapestry и Capri, поставиха под въпрос представите на FTC за консолидиран пазар на чанти. Те твърдят, че конкуренцията е нараснала, тъй като клиентите обмислят покупки както на по-скъпите луксозни марки, така и от по-евтините имена за бърза мода и могат да пазаруват само от онлайн платформи и пазари за втора употреба.

Делото се случва в момент, в който потребителите се противопоставят на високите цени и когато резултатът от внимателно следените президентски избори в САЩ може да промени стратегията на федералната агенция.

Цената на акциите на Capri, която включва Michael Kors, отразява по-голямото напрежение, описано от дизайнера Корс. Към понеделник следобед стойността на книжата на компанията се беше понижила с 24% от началото на годината. Това е далеч зад ръста от 18% на S&P 500 за същия период.

През последното фискално тримесечие, което приключи в края на юни, приходите на Michael Kors са се понижили с 13,3% при постоянни валути спрямо същия период година по-рано.

Корс твърди, че продължава да се учи от модната индустрия и черпи вдъхновение от прекарване на времето си по етажите на магазините, в разговори с клиенти или от наблюдението на хора на места като летищата. Въпреки че е ветеран в индустрията, той твърди, че му се налага да действа пъргаво.

Например той твърди, че е научил за Aupen – нов играч в индустрията за чанти – когато е видял снима на Тейлър Суифт, носеща една от чантите на компанията. Когато се опитал да влезе в уебсайта на компанията, той се сринал.

„Това ви показва силата на жените като тази“, коментира той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:02 | 17.09.24 г.
Най-четени новини
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още