Собственикът на Zara Inditex отчете в сряда по-силни скорошни продажби на първите си есенно-зимни колекции, след като отбеляза забавяне на ръста на продажбите през първото полугодие, което съответства на очакванията на анализаторите, съобщава Ройтерс.
Модният гигант заяви, че продажбите между 1 август и 8 септември бележат ръст от 11% при постоянни валутни курсове на годишна база. През първата половина на годината ръстът на продажбите се е забавил до 7,2% от 13,5% през същия период година по-рано.
Най-големият моден търговец на дребно, чиито акции се търгуват на борсата, отчете ръст от 10% на печалбата за първото полугодие на фона на по-трудни времена за модните компании в Европа, отчасти заради влажния и студен юни на най-големия ѝ пазар Испания.
Въпреки тези препятствия Inditex отбеляза нетна печалба от 2,8 млрд. евро и продажби за 18,1 млрд. евро за първото полугодие до края на юли. Анализатори, анкетирани от LSEG, очакваха печалба от 2,77 млрд. евро при приходи от продажби за 18 млрд. евро.
Компанията отчете брутен марж от 58,3% за периода.
Анализатори на HSBC, RBC, JPMorgan и Bestinver прогнозираха ръстът на продажбите на Zara да се възстанови с двуцифрен темп през първите пет седмици на третото тримесечие, започнало през август, след като лошото време през юни разби първоначалните очаквания на Zara за силно второ тримесечие.
Модната компания се бори да остане пред конкурентите си като H&M и бързо разрастващата се Shein, инвестирайки в логистика и технологии, за да осигурява модни тенденции по-бързо, и полагайки усилия да сведе до минимум ценовите повишения на ежедневни стоки.
Zara е вдигнала цените по-бавно през второто тримесечие, отколкото в миналото, и с по-малко от H&M в САЩ – втория ѝ по големина пазара, посочва компанията за анализи на търговията на дребно EDITED.
Inditex заяви, че Zara ще предложи излъчвания с пазаруване на живо на ключови пазари като Испания, САЩ, Франция, Италия, Германия, Великобритания, Ирландия, Нидерландия и Канада през следващите седмици, следвайки стартирането на формата на китайския пазар през ноември 2023 г.
Компанията майка на Zara, която притежава още брандовете Pull&Bear, Bershka и Massimo Dutti, осъществява експанзия в САЩ, разширява и мести магазините си и инвестира 900 млн. евро годишно до края на 2025 г. за нови логистични центрове в Испания и Нидерландия.