Акциите на френската модна къща Kering се сринаха до 7-годишно дъно заради опасения около търсенето в Китай, като собственикът на Gucci е сред най-лошо ударените компании в разпродаването на акции от луксозния сектор напоследък, съобщава Bloomberg.
Акциите на Kering поевтиняха с 4,3% в понеделник – най-големият спад от 7 седмици, след като анализаторите на Barclays понижиха оценката си за акциите на компанията.
Цената спада, докато конкуренти като LVMH и Hermes бележат скромно възстановяване след поевтиняването на книжата им миналата седмица, предизвикано от опасения за търсенето до голяма степен свързани с Азия.
„Gucci изглежда особено силно засегната от забавянето в Китай“, казват анализаторите на Barclays в бележка до клиентите. Потребителите в Китай са по-избирателни в текущата икономическа среда, фокусирайки се върху брандове с дори по-високи нива на ексклузивност, казват те.
Макар че консенсусът сред анализаторите е Gucci да отчете органичен растеж от 5% за фискалната 2025 г., Barclays вижда риск Gucci все пак да остане на отрицателна територия следващата година.
Акциите на Kering са се сринали с 43% от началото на годината, с което се насочва към най-лошата си годишна възвръщаемост от глобалната финансова криза насам, докато компанията се затруднява да промени марката Gucci след назначаването на нов дизайнер миналата година.
Анализаторите от RBC Capital също понижиха рейтинга на акциите на Kering в понеделник. Само шестима анализатори вече имат рейтинги, еквивалентни на покупка, което е спад спрямо върха пика от 23 през 2022 г., показват данни, събрани от Bloomberg. Други 21 анализатори в момента имат рейтинги hold, а петима смятат, че акциите на Kering трябва да се продават.