IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Усилията на Gap за реформиране започват да дават резултат

Нетните продажби на компанията за второто тримесечие са се увеличили с 5% до 3,72 млрд. долара

10:56 | 30.08.24 г.
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Модната компания Gap в четвъртък задмина очакванията на Wall Street за второто тримесечие, след като изненадващо ранно обявяване на резултатите показа, че потребителите са се насочили към марката ѝ Old Navy и едноименния ѝ бранд в търсене на модерни облекла, съобщава Ройтерс.

Акциите на Gap приключиха с повишение от почти 2% до 22,8 долара. Те бяха спрени от търговия през деня, след като Bloomberg съобщи, че прессъобщението и презентацията на компанията към тримесечния ѝ отчет са се появили на сайта ѝ сутринта, часове по-рано от планираното.

Говорител на Gap е заявил пред Ройтерс, че резултатите на компанията за кратко и по случайност са били публикувани на сайта ѝ заради административна грешка. По план те трябваше да бъдат публикувани след края на търговията.

Собственикът на Banana Republic е в средата на реформиране на бранда под управлението на главния изпълнителен директор Ричард Диксън и пълни магазините си с по-свежи и модерни стилове, за да върне изгубените клиенти.

В разговор след отчета Диксън заяви, че потребителската база на Gap се е разширила, а компанията прави повече продажби на пълни цени, което е довело до по-малко намаления.

Потребители, които иначе пестят пари и ограничават разходите за големи продукти, са повече от готови да похарчат средства за модни обувки и дрехи, отколкото в конкуренти като Abercrombie & Fitch, подкрепяната от Роджър Федерер On и Hoka на Deckers Outdoor.

„Gap се управлява по-добре от преди... не е като всички четири бранда да са напълно оздравени, но се насочват в правилната посока под новото управление“, казва анализаторът на Morningstar Дейвид Шуорц.

Сравнимите продажби на Old Navy са се увеличили с 5% през тримесечието, а на бранда Gap – с 3%. Продажбите на Banana Republic обаче са останали без промяна, като брандът продължава да се фокусира върху възстановяването на основите си и подобряването на ценообразуването и асортимента.

Нетните продажби на Gap за второто тримесечие са се увеличили с 5% до 3,72 млрд. долара, надвишавайки оценките на LSEG за 3,63 млрд. долара.

Печалбата възлиза на 54 цента на акция, което също е над средните прогнози за 40 цента.

Компанията потвърди прогнозата си за годишните нетни продажби и очаква брутният марж да се разшири с около 200 базисни пункта спрямо предишната прогноза за ръст от поне 150 базисни пункта.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:56 | 30.08.24 г.
Най-четени новини
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още