Birkenstock Holding потвърди финансовите си цели за 2024 г. и отчете силен ръст на печалбата, тъй като потребителите купуват повече от нейните сандали и сабо от висок клас, пише Bloomberg.
Компанията отчете 186 млн. евро коригирана печалба преди лихви, данъци, обезценка и амортизация за тримесечието до 30 юни. Това е с 15% повече спрямо година по-рано и е в съответствие с прогнозите на анализаторите.
Главният изпълнителен директор Оливър Райхерт се опитва да убеди инвеститорите, че компанията може да запаси своя успех, продължаващ десетилетие, като остане модерна, разшири производствения си капацитет в Германия и Португалия и се насочи към страни, в които не е навлязла досега, като Китай и Индия.
Фактът, че Birkenstock потвърди прогнозата си за фискалната година може да разочарова инвеститорите. Някои анализатори наскоро заявиха, че очакват компанията да повиши финансовите си цели. Фискалната година на гиганта завършва на 30 септември.
Birkenstock потвърди своите средносрочни и дългосрочни цели за постигане на брутен марж от около 60% и марж на коригираната печалба преди лихви, данъци, обезценка и амортизация от над 30%.
Брандът печели от нарастващото търсене на неговите маратонки, ботуши, обувки и чехли, които често са на по-високи цени от класическите сандали. Освен това разширява предлагането на по-евтини обувки, което привлича нови клиенти и убеждава дългогодишни фенове да си вземат допълнителни чифтове за ползване на плажа или във влажен климат.
За да подпомогне растежа, Birkenstock Похарчи още 15 млрд. евро през тримесечието за разширяване капацитета на своите фабрики, включително за ново съоръжение в Германия. От началото на годината компанията е похарчила 50 млн. евро за подобни усилия, част от плана ѝ за удвояване на производствения капацитет през следващите няколко години, за да ѝ помогне да расте бързо в страни като Китай.
След колебливия път след първичното публично предлагане през октомври, цената на акциите на Birkenstock нарасна през последните месеци, след като инвеститорите приеха аргумента на Райхерт, че брандът може да остане модерен, като същевременно е привлекателен за масите.
Към сряда стойността на книжата беше нараснала с около 32% от IPO-то насам, изпреварвайки с малко ръста на индекса S&P 500.