IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Спортните, козметични и дизайнерски продукти дадоха тласък на печалбата на Zalando

Германската компания се фокусира върху по-скъпи брандове и спортни облекла, докато се конкурира с евтините търговци

12:42 | 06.08.24 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Онлайн платформата за мода Zalando във вторник задмина оценките на анализаторите за тримесечната печалба благодарение на ръста в категориите спорт, продукти за красота и дизайнерски стоки, както и на подобрения инвентар. Акциите на компанията поскъпнаха със 7% в сутрешната търговия, съобщава Ройтерс.

Zalando се фокусира върху по-скъпи брандове и спортни облекла, докато се конкурира с евтините търговци като Shein.

Брутният обем на стоките – ключова метрика на приходите за общата стойност на всички продадени стоки – се е увеличил с 2,8% на годишна база до 3,8 млрд. евро през второто тримесечие, а приходите са нараснали с 3,4%.

Това се дължи на двуцифрен процентов ръст на категорията със спортни стоки, заяви главният финансов директор Сандра Дембек на разговор с репортери.

Групата очаква общият растеж да продължи да се ускорява през второто полугодие.

Zalando стартира спортни кампании в големи европейски градове през тримесечието, включвайки футболни звезди като Роберт Левандовски и Дейвид Алаба, за да се възползва от събития като Европейското първенство по футбол и Олимпийските игри това лято.

Отвъд тласъка от европейската футболна купа, компанията бележи „много силно представяне“ в облеклата за тичане, каза Дембек.

През последните тримесечия Zalando въведе в платформата си спортни брандове като Lululemon, Hoka и On Running и представи собствена спортна колекция.

Компанията потвърди, че очаква брутният обем на стоките и приходите да се увеличат с между 0% и 5% тази година, а коригираната печалба преди лихвите и данъците да е между 380 млн. и 450 млн. евро.

Тримесечната коригирана печалба преди лихвите и данъците се е увеличила с 18,5% на годишна база до 171,6 млн. евро, надвивайки очакванията с 3 пр.п., отбелязват анализаторите. Броят на активните потребители се е увеличил за пръв път на тримесечна база от 2022 г. насам до 49,8 милиона.

Zalando заяви, че главният финансов директор Дембек няма да поднови договора си след изтичането му на 28 февруари 2025 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:42 | 06.08.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още