IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Adidas повишава прогнозата за печалбата на фона на силните продажби на маратонки

Приходите от продажби през второто тримесечие надминаха очакванията, като се повишиха с 11% спрямо същото време на миналата година до 5,82 млрд. евро

21:00 | 16.07.24 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Adidas AG повиши своята цел за годишната печалба за втори път за последните три месеца на фона на нарастващото търсене на класически маратонки като Samba и увеличените продажби на обувки Yeezy, съобщава Bloomberg.

Германската компания за спортно облекло сега очаква да генерира оперативна печалба от около 1 млрд. евро. Това е повече от предишната прогноза за 700 млн. евро и е в съответствие с прогнозите на анализаторите.

Приходите от продажби през второто тримесечие също надминаха очакванията, като се повишиха с 11% спрямо същото време на миналата година и достигнаха 5,82 млрд. евро. С изключение на продуктите на бранда Yeezy, продажбите се увеличават с 16%, което показва, че възстановяващата се основна дейност на Adidas е по-малко зависима от търсенето на обувки Yeezy.

Главният изпълнителен директор Бьорн Гулден се опитва да стартира друга ера на бърз растеж на Adidas и да намали разликата с лидера в индустрията Nike, който изпитва затруднения напоследък.

Връщане на растежа

Adidas обеща да се върне към растеж тази година, като инерцията се очаква да се ускори през второто полугодие, тъй като компанията намалява запасите от обувки и облекло Yeezy в САЩ. Освен при Samba, Adidas също отчита силно търсене на класически модели в различни цветове, като Gazelle, Spezial и Campus.

Бизнесът на Yeezy допринесе с около 50 млн. евро към оперативна печалба през второто тримесечие, което се равнява на около 14% от общата сума. В разцвета си обувките Yeezy генерираха близо половината от печалбите на Adidas.

Освен чрез Yeezy, основният бизнес на Adidas се облагодетелства през тримесечието от по-ниските отстъпки, по-ниските разходи за снабдяване и по-силното търсене на продуктите на бранда с трите ленти. Въпреки това неблагоприятните валутни ефекти продължават да тежат върху печалбите, предупреждава компанията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:53 | 16.07.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още