Продажбите и печалбата на Swatch Group са намалели заради забавяне на търсенето в Китай, засегнало не само швейцарския производител на часовници, но и други луксозни марки, съобщава Bloomberg.
Групата, в чието портфолио влизат марки като Omega, Blancpain и Harry Winston, записва 70% спад на оперативната печалба до 204 млн. швейцарски франка (228 млн. долара) и 14% спад на продажбите до 3,45 млрд. швейцарски франка за първите шест месеца на тази година. Това е значително под очакванията на анализаторите.
Резултатите подчертават отслабващото търсене на луксозни стоки в Китай, където потребителите все повече се отказват от покупката на луксозни продукти заради високите цени. Главният изпълнителен директор на Swatch Group Ник Хайек заяви в интервю, че компанията е намалила производството с над 20%, запазвайки непокътната работната си сила.
„Големият ефект наистина е Китай“, коментира той.
Хайек заяви, че очаква китайският пазар, включително Хонконг и Макао, да остане предизвикателство за целия сектор на луксозните стоки до края на годината. По-достъпните марки като Swatch и Tissot ще се представят по-добре от луксозните като Omega, Blancpain и Breguet, допълни още той.
Анализаторът на RBC Пирал Даданиа коментира, че резултатите са по-лоши от очакванията и най-вероятно се задават „значителни понижения на резултатите“.
Също като други производители на часовници и Swatch се намира под напрежение, след като ускоряващата се инфлация накара потребителите да свият разходите след пандемичния бум. Не толкова заможните купувачи са най-силно притиснати, засягайки цените на моделите в най-достъпния и средния ценови диапазон.
Мениджмънтът на компанията, контролирана от швейцарското семейство Хайек, също се сблъскаха с критики на някои от акционерите. Акциите на Swatch поевтиняват с около 17% през 2024 г.
Хайек заяви, че производителят ще запази служителите си, избягвайки „мисленето в краткосрочен план“, типично за много публични компании, за да е готов, когато пазарът се възстанови.